• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mini Basel med Erikson Urhandel - reportage/live?

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Damaskus Sinnen är fortfarande helt amazing. Ett av få nya släpp jag blivit riktigt exalterad över. Dessutom gillar jag Sinn. Skarpt.

'Kanske, kanske ska jag köpa ett modernt ur' - tänker jag. 'Vad kostar den'? - tänker jag sen. Så det blir en googling. 'Fan - den är limiterad till 100 ex'. 'Äh - det kan gå ändå...' . Sen läser jag att den är 43mm.

Ridå.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Blev kär i Globemastern. Här på min kollegas handled.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Passande att hebbes dök upp på k&s. Bara att slå till ;)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Damaskus Sinnen är fortfarande helt amazing. Ett av få nya släpp jag blivit riktigt exalterad över. Dessutom gillar jag Sinn. Skarpt.

'Kanske, kanske ska jag köpa ett modernt ur' - tänker jag. 'Vad kostar den'? - tänker jag sen. Så det blir en googling. 'Fan - den är limiterad till 100 ex'. 'Äh - det kan gå ändå...' . Sen läser jag att den är 43mm.

Ridå.
Precis samma tanke här. Tänk en sådan i 39mm...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad tyckte du nu när du har klämt på den?

Väldigt bra, betydligt mer egen/unik live än vad man kan tro när man ser den på bild! Är inte helt förtjust i länken, skulle föredragit om den smalnade av mot spännet. Tyckte att den var riktigt fin på läder, men tror att den riktiga vinnarcombon skulle vara natoband! :D
 

Maro

Audemars
Väldigt bra, betydligt mer egen/unik live än vad man kan tro när man ser den på bild! Är inte helt förtjust i länken, skulle föredragit om den smalnade av mot spännet. Tyckte att den var riktigt fin på läder, men tror att den riktiga vinnarcombon skulle vara natoband! :D
Ja jag antar och hoppas den växer på mig när jag ser den live, tycker att typsnitt på siffrorna ser lite fjantiga ut nästan!

Tack för att alla delar med sig av bilder mm!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Kan väl lägga en rapport här jag med. Mycket trevligt event och bra styrt @ERIKSON URHANDEL, tack!

image.jpeg

Häftiga lokaler där man kunde se ned till bryggeritankarna nedanför.

Tycker TAG är på rätt spår nu och börjar dra fram gamla klassiker.
image.jpeg

image.jpeg

Synd med logon på denna dock, som om de råkade trycka i bold på typsnittet.. Annars väldigt bra
image.jpeg

Tourbillionen fanns tyvärr inte, men den skeleterade kronografen gjorde det. Väldigt cool men alldeles för stor med sina 45mm, men tanken är väl att den ska synas.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Oris fanns inte representerat men klämde lite på @MaziK s brons dykare, riktigt cool speciellt på MN strap!
image.jpeg

Många tycker inte om den men jag tycker att den är jäkligt ball!
image.jpeg

Den här var häftig med, lite retro stuk och med split second kronograf. Dyr för att vara Sinn dock.
image.jpeg
image.jpeg

En annan riktigt schysst Sinn hade @Henrik rookie, grym PVD kronograf
image.jpeg

Tyvärr inte imponerad av den nya SS GMTn, det dolda låset är coolt men väldigt svårt att få upp, kronan är väldigt otillgänglig, ringen runt datumfönstret, PCL osv. Men hey, smaken är som..
image.jpeg

En betydligt bättre modell i SS sortiment är royal capital enligt mig. Välbalanserad design och ett urverk med micro rotor.
image.jpeg
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Tack för kalasfina bilder! :)
Nästan så att man var med er....möjligen saknades ölen men den får man vänta på tills man kan teleportera den....;)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det blev inte så mycket fotat, men fastnade främst vid SS, Breitling och Tag Heuer.
image.jpg

Skinband eller stållänk är ju den stora frågan?
image.jpg

Klart det ska vara glasbaksida
image.jpg

Den svarta Navitimern glömde jag fota men Exospacen är grym (och dyr). Ser kanske lite fånig ut på min taniga arm
image.jpg


Och så var det Heuer...
image.jpg

image.jpg

Så klasisk...
Jag har beställt en med länk, då kan man ju komplettera med skinn om så önskas, tänkte jag. Längtar som faan på den :)
 

Phileas Fogg

Cartier
Tack till alla som tog sig tid att lägga ut bilder. Kul att kunna följa - jäkligt trist att man inte kunde närvara själv.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för alla bilder, kan tänka mig att det var väldigt trevligt. Sorry, men nya SS GMT är verkligen ingen höjdare, har de ingen input från köpare under utveckligsprocessen? Tycker den ser rätt knas ut, som en gammal Accutron eller Glycine fast felproportionerlig.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Tack för alla bilder, kan tänka mig att det var väldigt trevligt. Sorry, men nya SS GMT är verkligen ingen höjdare, har de ingen input från köpare under utveckligsprocessen? Tycker den ser rätt knas ut, som en gammal Accutron eller Glycine fast felproportionerlig.

Jag tyckte inte heller att SS GMT såg så snygg ut på bild men jag upplevde den som mkt bättre i vekligheten. Hade iof inte så mkt tid att kolla på den så detaljerna kan jag inte bedöma men proportionerna såg bättre ut. Cool länk men snyggare på läder.
 

CLT

Rolex
Tack för alla bilder, kan tänka mig att det var väldigt trevligt. Sorry, men nya SS GMT är verkligen ingen höjdare, har de ingen input från köpare under utveckligsprocessen? Tycker den ser rätt knas ut, som en gammal Accutron eller Glycine fast felproportionerlig.
Ingen höjdare alls IRL. Länken känns billig, ingen avsmalning på länken, låset är riktigt svårt att få upp, kronan är för liten och blir svår att använda och passformen mellan ends och boett är inte 100% för att nämna några grejer...

Hade hellre sett att den hade varit lite mer välarbetad och priset gått upp några tusen.
 

DrDre

Patek
Roligt att se "riktiga" bilder på SS på handleden. Tycker den ser riktigt trevlig ut, särskilt på läder.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack för alla bilder, kan tänka mig att det var väldigt trevligt. Sorry, men nya SS GMT är verkligen ingen höjdare, har de ingen input från köpare under utveckligsprocessen? Tycker den ser rätt knas ut, som en gammal Accutron eller Glycine fast felproportionerlig.

Ingen höjdare alls IRL. Länken känns billig, ingen avsmalning på länken, låset är riktigt svårt att få upp, kronan är för liten och blir svår att använda och passformen mellan ends och boett är inte 100% för att nämna några grejer...

Hade hellre sett att den hade varit lite mer välarbetad och priset gått upp några tusen.

Jag vill så väldigt gärna gilla den, men det känns tyvärr som att de har gjort det lite lätt för sig och gjort ett hopplock av redan befintliga delar bara för att släppa något nytt.
  • Länk, case, visare, datumfönster och krona är väl från Royal Steel Classic och urverket från Landsort.
  • Är heller inte förtjust i de röda markeringarna varje 2 1/2 minut. Det hade sett oerhört mycket bättre om de bara var placerade mellan stålindex, så att indexen i sin tur kunde flyttas upp närmre kanten...det ser trångt ut i mitten av tavlan som det är nu.
  • Sen Om man nu ska återanvända design från andra modeller så förstår jag verkligen inte varför man inte har använt sig av läderbandet till Royal Capital med dess passform. Det är en alldeles för stor glipa som det är nu.
EDIT: Se tydliggöra att det är gissningar från min sida angående caset.
 
Senast ändrad:

Prelleton

Breitling
Härligt med alla bilder!
Någon som vet när de nya Omega planet ocean dinkorna går att köpa? Är så grymt sugen på den med svartvita bezelen ☺
 

Apansson

Torpare
Väldigt bra, betydligt mer egen/unik live än vad man kan tro när man ser den på bild! Är inte helt förtjust i länken, skulle föredragit om den smalnade av mot spännet. Tyckte att den var riktigt fin på läder, men tror att den riktiga vinnarcombon skulle vara natoband! :D
Färgglatt perlon?
 
Topp