• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mini derm!

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Har testat smörja mina band med allt från läderbalsam till skofett mm. Detta utan att få till lystern i dem. Testa ungarnas mini derm lotion :) bäst hittills och resultatet sitter kvar nu 4h efter insmorning :)
Kan tillägga att det är ett billigt svart Hirsch duke som agerat guinea pig!
 

kmg

Patek
2-Faktor
Veckans absolut konstigaste trådstart :)
Kul!
Men kanske inte så konstigt kanske då det är lanolin i krämen?
Betapthen borde ju därmed också funka.
 

sweedee

Cartier
Om storköp av miniderm är billigare per g i jämförelse med marknadens mest populära gördittklockbandsomnyttläderkräm så har vi en business idea boys + att man kan lägga till "funkar även på barn".
 

kmg

Patek
2-Faktor
Om storköp av miniderm är billigare per g i jämförelse med marknadens mest populära gördittklockbandsomnyttläderkräm så har vi en business idea boys + att man kan lägga till "funkar även på barn".
Lite som DeLaval spensalva Protect, används efter mjölkning, även bra för händer och fötter. Inser det sjuka att jag drar denna jämförelse iom att jag har en ko som avatar... :)
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Haha. Men tro mig!!!
Best shit ever för mitt hirsch. Helt annan lyster trots att det torkat in sedan länge.
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Tyvärr inte. Men jag väntar på leverans från watchobsession och då ska det smörjas.men jag har väldigt svårt att tro att man riskerar att förstöra banden. Som tidigare nämnts så är salvan/krämen ämnad för de finaste vi har los kiddos.
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
En upptäckt jag gjort är att mini derm verkligen suger in. Läder lotion för soffor som jag provat ligger kvar när skinnet är mättat. Mini derm verkar man kunna ha riktigt rikligt av och skinnet/lädret drar åt sig det..
 

Spoon

Omega
Har testat smörja mina band med allt från läderbalsam till skofett mm. Detta utan att få till lystern i dem. Testa ungarnas mini derm lotion :) bäst hittills och resultatet sitter kvar nu 4h efter insmorning :)
Kan tillägga att det är ett billigt svart Hirsch duke som agerat guinea pig!
LOL - roligaste trådstarten 2017 so far! Bepanthen borde i så fall funka oxå som kmgustafsson skrev. Den salvan är sjukt fet.
 

Freddie L

Panerai
Kör kortison på mitt struts för att få bort prickarna. Ännu inget resultat men skam den som ger sig.
Du behöver något mer täckande.
IMG_4366.JPG
 

kmg

Patek
2-Faktor
Undra om skorvsalva hjälper för lädersprickor :hilarious:?
@Dbrasco korrekt, din trådad har spårat. Men å andra sidan, vi kanske är något på spåren?
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Ok, jag erkänner, igår kväll när jag fipplade med banden så var jag tvungen att testa smörja in en rem med Miniderm. Var bara så jävla nyfiken även om det låter helt absurt. Men jag kan intyga att @Dbrasco knows his shit, fan vad mjukt lädret blev! Frugan bara skakade på huvudet när hon såg det... :hilarious:
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Lånar tråden för lite halvt OT,

tjejen har problem med kemiska dofter (blir sjuk) och vill därför få bort parfymdofter från mina läderband.
Jag vill inte att hon tvättar bort lukterna med fel grejer så att det påverkar utseendet på banden. Hur gör vi?

Hon föreslog Ättika och jag tycker det låter äckligt och fel.
 
Topp