• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mini gtg med brorsan

StrawberryFields

Sir Notalot
Det var dags att besöka brorsan och titta på det senaste tillskottet till familjen, sen blev det klockor och hifi..

Så dåliga mobilbilder på allt som jag hittade i hand låda.
DSC_0010.JPG
DSC_0014.JPG
DSC_0016.JPG
DSC_0018.JPG
DSC_0023.JPG
DSC_0024.JPG
DSC_0021.JPG
 

john b

Rolex
Och hifi ??? "väntar"

Spridd blandning
Tyska högtalare, kanadensiskt slutsteg, försteg från Australien, kinesiska kablar (köpta för att vara snygga, jag är inte kabeltroende), uppspelning av wave via usb från dator där jag lagt på en parametrisk equalizer och Justerat ned basnoderna. I övrigt har jag utspritt dämpande akustikmaterial i bakvägg samt bakom högtalarna. Förstareflexerna i väggar och golv har jag försökt hantera med mörkläggningsgardiner och tjock matta.

Sammantaget har jag ett i mitt tycke trevligt, detaljrikt och ganska torrt ljud utan svampig bas.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du måste ha en DAC John. Tydligen essentiellt för att få bra ljud från wave/mp3/flak
 

Niclas

Omega
Som synsk gissar jag på:

Canton högtalare, Moon-steg, Burson försteg, Xindac kablar ( jag är inte kabeltroende, jag är kabelvetande :) ) PC med win8, Svanå-prylar och Dracontyg.

Nja, kanske inte Canton, Audio Physic ?

Helt rätt eller åt helvete fel :angel:
 

john b

Rolex
Som synsk gissar jag på:

Canton högtalare, Moon-steg, Burson försteg, Xindac kablar ( jag är inte kabeltroende, jag är kabelvetande :) ) PC med win8, Svanå-prylar och Dracontyg.

Nja, kanske inte Canton, Audio Physic ?

Helt rätt eller åt helvete fel :angel:

Inte så dumt. Men inte så fancy grejer.

PC
Burson HA - 160d
Bryston 4b-st
Elac FS 248

Xindak både ström- och signalkablar.

Inge Svanå-prylar, utan vanliga akustik- och ljuddämpande skiljeväggar från kontorslandskap som jag köpte begagnade. Fick säkert 10 kvadratmeter för 1800. Fungerar bra. Är Skitfula men jag får göra som jag vill i stereorummet.
Välsignat att ha ett eget rum att flytta runt grejer i.
 

Niclas

Omega
Låter som ett trevligt system. Att få ha ett eget rum att husera i måste vara himmelriket.

Bra musik i eget rum med IWCn på armen... Vad mer kan man önska ? ( En god ost ? )
 
Topp