• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mini-GTG med Masterkiller som stolt visade sitt nytillskott

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade en snabb gtg med Masterkiller nu på kvällskvisten där han stolt som en tupp visade upp sitt nytillskott.

Eller som han själv sa: "Det var för denna skönhet Paneraien fick lämna. Den här är snyggare och har ett helt annat kvalitetsintryck. Forza Firenze"

Ett par bilder:

Först dubbla wristshots (ja, det är Anonimon som är Masterkillers nya älskling):

17532A90-D8A8-4534-A991-D5348710FD1F-20048-00000AEC4D198165_zpsdee82c14.jpg


Jag fick dessutom äran att prova den och kan inte annat än hålla med Masterkiller, detta är klockan som gestaltar allt det Richemontgroup vill att Panerai ska vara!

2BE5924E-A424-42D4-A111-5D8B2516A47F-20048-00000AD913F21C95_zps40a0826c.jpg


Grattis Masterkiller och tack för att jag fick klämma på den! :D


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Vad är storyn bakom Panerai och Anonimo? I mina ögon (som inte läst på) så känns Panerai mer genuint
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är storyn bakom Panerai och Anonimo? I mina ögon (som inte läst på) så känns Panerai mer genuint

I korthet och med lite hiskeliga generaliseringar och förenklingar:

Panerai ligger i Florens och microtillverkar dykarur etc till italienska marinen typ jättelänge. Sylvester Stallone ser några och köper. Panerai hajpas i USA och blir ap-poppis. Richemontgroup kliver in och köper varumärket, lägger ner produktionen i Florens, flyttar rubbet till Schweiz och går loss!

Bittra men duktiga Panerai-anställda startar Anonimo.

Summa summarum: Richemontgroup kapitaliserar på ett inhandlat varumärke. Anonimo har det riktiga dna't från paneraitraditionen.

Tandskydd i! :D






Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
I korthet och med lite hiskeliga generaliseringar och förenklingar:

Panerai ligger i Florens och microtillverkar dykarur etc till italienska marinen typ jättelänge. Sylvester Stallone ser några och köper. Panerai hajpas i USA och blir ap-poppis. Richemontgroup kliver in och köper varumärket, lägger ner produktionen i Florens, flyttar rubbet till Schweiz och går loss!

Bittra men duktiga Panerai-anställda startar Anonimo.

Summa summarum: Richemontgroup kapitaliserar på ett inhandlat varumärke. Anonimo har det riktiga dna't från paneraitraditionen.

Tandskydd i! :D


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Så mycket talar emot Panerai men ändå vill jag ha en :(
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
I korthet och med lite hiskeliga generaliseringar och förenklingar:

Panerai ligger i Florens och microtillverkar dykarur etc till italienska marinen typ jättelänge. Sylvester Stallone ser några och köper. Panerai hajpas i USA och blir ap-poppis. Richemontgroup kliver in och köper varumärket, lägger ner produktionen i Florens, flyttar rubbet till Schweiz och går loss!

Bittra men duktiga Panerai-anställda startar Anonimo.

Summa summarum: Richemontgroup kapitaliserar på ett inhandlat varumärke. Anonimo har det riktiga dna't från paneraitraditionen.

Tandskydd i! :D






Sent from my iPad using Tapatalk HD
Pow!! Där flög tandskyddet åt pipan... :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men. Vad fan vet jag. Det är ju Masterkiller som köpt en Anonimo. :D


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Topp