Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Minirecension Momentum Torpedo Pro

Diskussion i 'Recensioner & Köpguider' startad av bearyouden, 16 augusti 2015.

1. bearyouden
    Trådstartare

bearyouden Bonde

Från:
    Emigrerad Norrlänning
    Hej
    Nappade på Royal Straps erbjudande häromdagen och slog till på deras nya modell från Momentum som heter "Torpedo Pro".
    Jag själv diggar dykare och har under åren som klocknörd provat det mesta inom denna genre. Efter att ha läst specen på denna så ansåg jag att den borde passa min smak. 44 mm boett, 13 mm hög och 22 mm mellan luggarna passar mig perfekt. Skruvad krona, WR 200 och quartzverk borgar för att den ska kunna hänga med som beater på allehanda äventyr. I specen står det även att den är sandblästrad vilket jag inte tror på efter att ha sett klockan IRL. Denna klocka är sidenmatt och troligtvis blästrad med glas, snyggt men inte samma yta som man får med sand. Klockan levereras på ett skönt och följsamt gummiarmband i gråsvart kulör.
    Denna påminner mycket om Seikos dykmodeller, typ 007. Både i storlek och utförande.

Vad tycker jag då?
    Om man som jag gillar lite ovanligare dykare från någon mikrotillverkare. Typ, Armida, Benarus eller Helson så kommer man att uppskatta denna. Jag gör det! Det som gör att den sticker ut är den matta finishen. Både på case och tavla. Dykarflaggan som är en udda och rolig detalj samt den överdimensionerade kronan.
    Den får ett högt betyg av mig, framförallt om man har priset i beaktande. Den känns verkligen välbyggd.
    Ska jag anmärka på något vilket också förmodligen innebär att den inte blir en keeper så är det verket. Jag föredrar automatare. Detta har inget med klockan att göra utan snarare min smak.

I mina ögon är detta ett roligare alternativ än exempelvis Seikos eller Citizens liknande modeller.

Tack för mig /Björn

image.jpg
    .

Ako, ollkli, Sorubim och 8 andra gillar detta.
  2. par

par Friends of KS

Hur stor upplevs den? Har du någoon jämförelse bild mot något annat?

3. bearyouden
    Trådstartare

bearyouden Bonde

Från:
    Emigrerad Norrlänning
    Armida A7

image.jpg

theargonaut gillar detta.
  4. bearyouden
    Trådstartare

bearyouden Bonde

Från:
    Emigrerad Norrlänning
    Beatern av alla beaters... Marathon SAR image.jpg

theargonaut gillar detta.
  5. bearyouden
    Trådstartare

bearyouden Bonde

Från:
    Emigrerad Norrlänning
    Nu har jag ingen Seikodykare längre. Dock har jag ägt flertalet. Denna känns väldigt lik en SKX007/009 i både size och tyngd

6. Nicke L (Växjö)

Nicke L (Växjö) Friends of KS

Från:
    Gissa ;-)
    Jag måste säga att jag gillar dess utseende! Tack för din minirecension.

bearyouden gillar detta.
  7. Royal Straps

Royal Straps Företag Forumsponsor

Hej Björn.
    Tack för din recension, kul att du gillar den :) Du har rätt den är bead blasted, och den är endast 11,8mm hög vilket bidrar till komforten.
    Ha en bra dag / Mathias

8. bearyouden
    Trådstartare

bearyouden Bonde

Från:
    Emigrerad Norrlänning
    Funkar även med vitt strap i sommartider. Inte lika kul i November då arm och strap har samma färg :) image.jpg

ollkli, Martin1977 och Royal Straps gillar detta.
  9. ollkli

ollkli Borgare

Från:
    Luleå
    Snygg beater!

10. bearyouden
    Trådstartare

bearyouden Bonde

Från:
    Emigrerad Norrlänning
    Kom å köp :)

11. Baconpastej