• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mira

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Detta Schweiziska märke med anor sedan 1896 verkar alls inte ha lockat till sig anhängare hemma i Sverige.
Jag tycker de har läckra och prisvärda modeller, denna till exempel:

image.jpg


Så vad tycks ?
 

ZtaFfaN

Cartier
2-Faktor
Frän! Men det verkar lite bökigt att se vad klockan är. T.ex vid 09:15 eller 15:45, då ser det ut som sekundsnurren skymmer både minut och timvisaren.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hursomhelst, i mitt tycke är denna klocka en absolut Graal :)
För min del lättar det enormt på trycket på min pengapung eftersom den kostar en spottstyver av min tidigare Graal :)
Bara att leta här via sökfunktionen om ni vill veta vilken den forna graalen var.
Nåväl, tiden får utvisa om jag någongång får tag i denna juvel.. denna graal.. denna enda ena... denna totala, massiva... fullkomna... yppersta... org**m i mitt samlande.

Jamen... vad f*n jag kan ju inte skriva ut ordet i dess helhet med bibehållen tillit till forumets kvinnliga medlemmar !
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Kul att de försöker få till ett djup i tavlan. Tyvärr så misslyckas de ganska ordentligt med att göra det snyggt. Ett litet plus dock till retrograde-minutvisaren. Är det hoppande timme så blir det ytterligare ett plus.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Har mailat dem för ungefär en vecka sedan men inte fått något svar, sånt där irriterar mig något fruktansvärt och inger inget extra sug efter att köpa precis :mad:
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Träligt som fan! Finns det ingen återförsäljare du kan mejla istället?
Det fanns faktiskt en svensk återförsäljare förr, lyxklockor.com
Men de har nog slutat, klockorna finns ej längre på deras hemsida.
När jag söker på Chrono24.se kommer inte en enda klocka upp på sökningen.
De är nog rätt sällsynta, alternativt slutsålda. Det gjordes tydligen bara 500 ex.
 
Topp