• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Misslyckad paketöppning. Antiklimax!

sveol

Cartier
Hade sett fram mot att hämta ut denna klocka så länge. Äntligen skulle jag bli Rolex ägare. Men så blev det inte.. Måste få skriva av mig lite.
Beställde en 116610LN av uret.se för några veckor sedan. Idag fick jag beskedet att den kunde hämtas på posten. Jösses vad glad jag blev!
Kom hem, slet fram kniven och kameran och rev upp förpackningarna. Hällde upp en kall öl för att fira.
Och fick se detta;
1st Rolex 116610LN, med cert där det framgår att den är från 2015-12 (skrivet i bläck), men med röd tag!

IMG_20151204_165949.jpg


EDIT: Hittade facket!!

Någon har med bläck skrivit på certet 2015-12. Ingen stämpel. Och så röd tag. Vad gäller egentligen nu? Går man på vad som är skrivet på certet eller vilken tag den har? Skumt detta.

IMG_20151204_181406.jpg


Ölen var god iaf ;)

IMG_20151204_173355.jpg


Hoppas ni får en bättre kväll än min!
 
Senast ändrad:

16610

Patek
2-Faktor
VA I HELVETE! Så får det inte gå till oavsett gråhandlare eller ej...

Lider med dig. Skicka tillbaka
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nämen fan vad lame. Jag som trodde att uret.se var seriösa, hade även tänkt möjligtvis beställa en 5711 för att undgå den långa väntetiden hos AD...då skippar man det.
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Damn vad surt!
Varför går du inte bara in till någon av de AD vi har i sthlm och tar ut en, dåligt med tillgång?
Vet inte vad för pris du fått hos Uret men just nu vill dom ha 68.095 mot Nymans listpris på 72.200 ca. 4000 i skillnad.
Det borde ju gå att få minst ett par tusen i prut utan att anstränga sig allt för mycket med allt vad det innebär med att ha cert från svensk AD.
Bara mina 2 cent.
Ungefär så jag resonerade när jag köpte min 510 och i efterhand är jag riktigt glad att jag gjorde det.
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Hoppas inte det, skulle känna mig dum då ;)
Men jag kollade omkring och hittade inget fack. Men oavsett det så skall det vara en med grön tagg. Annars tycker jag det skall framgå innan köp att den levereras med 3 års garanti och inte 5.

Grön tag=5 års garanti?
Röd tag=3 års garanti?
Ursäkta mina dumma frågor då jag är helt rudis på Rolex.
 

sveol

Cartier
Bara så att ni vet. Jag ändrade ursprungsinlägget nu efter att ha hittat facket! Frågan är nu vad som gäller. Datum skrivet på cert eller tag? På cert framgår 2015-12, men klockan kommer med röd tag!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Grön tag=5 års garanti?
Röd tag=3 års garanti?
Ursäkta mina dumma frågor då jag är helt rudis på Rolex.
Ja grön är 5 år förutsatt att certet är korrekt reggat
Du har helt rätt men en gråhandlare är just en gråhandlare. Inte auktoriserad. De säljer vad de får in och de kanske får in konstiga grejer.
japp o certet ska väl vara stämplat 1 juli 2015 eller senare om 5 år ska gälla va?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Bara så att ni vet. Jag ändrade ursprungsinlägget nu efter att ha hittat facket! Frågan är nu vad som gäller. Datum skrivet på cert eller tag? På cert framgår 2015-12, men klockan kommer med röd tag!
Certet ska ju vara reggat (elektroniskt) efter 1 juli 2015 för att 5 år ska gälla.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
En tanke, ska inte certet vara stämplat och datummärkt? Inte endast skrivet datum med penna?
Mitt IWC är stämplat och datum skrivet på samma ställe.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Läste garantibeviset och där står det att garanti gäller i 5 år. Så frågan är om klockan kom med fel tag eller fel dokumentation..
Det viktiga om du vill vara säker på garantitiden är att certet är reggat på rätt sätt. En AD ska enligt Rolex anvisningar byta den röda taggen mot grön i de fall där klockan levererats till AD innan 1 juli 2015. Så om allt ska vara rätt ska ditt cert vara reggat hos den AD som sålt klockan samt certet ifyllt som på bilden samt grön tagg
image.jpeg
 

sveol

Cartier
Det viktiga om du vill vara säker på garantitiden är att certet är reggat på rätt sätt. En AD ska enligt Rolex anvisningar byta den röda taggen mot grön i de fall där klockan levererats till AD innan 1 juli 2015. Så om allt ska vara rätt ska ditt cert vara reggat hos den AD som sålt klockan samt certet ifyllt som på bilden samt grön tagg
image.jpeg

Tack för svaret. Känns bättre nu än när jag skapade tråden. Men det är ändå något som inte stämmer. Fel tagg eller dokumentation. Cert ej korrekt ifyllt. Blir nog att skicka tillbaka denna. Snacka om antiklimax. I denna prisklass vill jag att allt skall vara korrekt. Eller är det bara jag som är obstinat?

Med lite otur kan det vara registrerat för längesedan...
Yup. Tar inga chanser.
 
Topp