• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Misslyckad paketöppning. Antiklimax!

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Förstår mig inte på Uret. Hulken där kostar 81 995 och listar 76 600 hos Nymans. Är det hundra år i väntetid på dessa hos AD eller varför detta?
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Trist historia. Tycker klockan är jättefin men förstår om du hellre skickar tillbaka den. :(:dead: Tycker dock att du ska ge det någon dag innan du bestämmer dig.
 

PCB

Audemars
tror uret löser även detta...
förstår inte heller varför man är snabbare ut att skriva negg på KS ,än att få tag i någon på uret?
det är ju när något blir fel ,en bra handlare visar sej,,.bara kränga grejjor klarar vilken schmuck som helst.
Tycker både gråhandlare och AD förtjänar en chans till rättelse ,innan man neggar på entusiastforum,,,
på det ena eller andra sättet kommer du nog bli 100%nöjd, uret är inga banditer.
 

BCKSTRM

Rolex
Förstår inte dem som tycker TS ska skylla sig själv... Det är ju inte direkt som att man köpt klockan svart på en bakgata i China Town... AD eller inte så har du samma rättigheter som köpare och aka såklart ha en klocka utan massa strul. Jag hade tveklöst skickat tillbaka och sedan köpt den hos AD istället, alternativt krävt en ny (fullset med grön tag) men med extra rabatt för att de har strulat.

Hur som ska TS inte skylla sig själv, utan ska kunna förvänta sig att han får det han köper.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Förstår inte dem som tycker TS ska skylla sig själv... Det är ju inte direkt som att man köpt klockan svart på en bakgata i China Town... AD eller inte så har du samma rättigheter som köpare och aka såklart ha en klocka utan massa strul. Jag hade tveklöst skickat tillbaka och sedan köpt den hos AD istället, alternativt krävt en ny (fullset med grön tag) men med extra rabatt för att de har strulat.

Hur som ska TS inte skylla sig själv, utan ska kunna förvänta sig att han får det han köper.
@sveol bor i Solna. Det finns tre AD i Stockholm. Någon av dem borde kunna få fram en lika snabbt och till samma pris. Länken kortat på plats och ett värderingsintyg i påsen. Lite tycker jag nog att TS får skylla sig själv. Hoppas att allt löser sig!
 

Starship

Cartier
Utgår ifrån att han fått mer rabatt än så. För 4000kr handlar man knappast från gråhandlare.
Ska jag köpa en TV så tittar jag runt på nätet för att komma fram till vilken modell jag vill ha. Sedan använder jag prisjakt för att kolla vad som är ett bra pris (hos en handlare med OK omdöme). Efter det kommer det in aspekter som om den finns tillgänglig hos någon handlare i min stad etc då det kan vara värt att betala lite mer om man kan hämta varan i en fysik butik eftersom det är enklare med garanti och återköp.
Personligen tycker jag att det känns "obekvämt" att pruta. Om det krävdes att jag skulle åka till Stockholm för att besöka en AD för TV-märket och sedan dessutom pruta skulle jag få ångest. Antagligen skulle jag helt enkelt sluta titta på TV.
Varför ska det vara annorlunda med klockor? Rob har inte ens sina priser på nätet. Jag skulle alla gånger hellre handla hos Uret än hos AD om det var 4000 kronor billigare!
 

sjökvist

<—Axel Nilson
min erfarenhet av att handla hos AD är att det går att pruta till samma nivåer som uret håller, i vissa fall även under med ett par hundralappar
 

Hugii

Audemars
Förstår precis. Jag hade också tyckt att det smakat lite beskt. För dessa slantar ska det banne mig vara 100%. Annars skulle de ha upplyst om detta från början. Så att det varit ditt val. Dock försvinner väl lite av glädjen även om du skickar tillbaka. Oskuld är man en gång.
Nej skicka tillbaka, glöm denna händelse, vänd dig någon annanstans och bli 100% nöjd. Tycker jag.
Det är bara en klocka med "öppet köp".
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Konstigt nog är det ofta tomt i montrarna.
Det behöver ju inte betyda så mycket. Vissa har dem bakom disken, det finns även fler ADs än de i STHLM. Här i GBG är det sällan tomt i montrarna. Ibland säljer klockor även slut, ser inte det speciella med det då det gäller alla märken.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag bokade ju en Daytona mitten av oktober... Fortfarande ingen Daytona....
Fast mitt första inlägg var ju att jag ifrågasatte väntetid på en vanlig sub och varför man för 4000kr köper en vanlig sub av en gråhandlare. Givetvis har vissa modeller väntetid.

(Prioritering lär skilja mellan olika ADs också).
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Fast mitt första inlägg var ju att jag ifrågasatte väntetid på en vanlig sub och varför man för 4000kr köper en vanlig sub av en gråhandlare. Givetvis har vissa modeller väntetid.

(Prioritering lär skilja mellan olika ADs också).
I Stockholm verkar det vara svårt att få tag i vanliga stål subbar. De går åt snabbt. Köps upp av turister och folk som säljer dem vidare.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Dags att vakna nu. Väntetid är det hos AD isthlm och ev i Gbg. Kolla utanför storstäderna så skall ni se att det flesta modeller finns inne


Sedan ser det ut som TS fått fel låda till klockan. Öppningsbar front = ädelmetallmodellerna

Oavsett, grattis till klockan!
 

sveol

Cartier
Du skojar eller hur? Fel låda? Hur skall den korrekta se ut? Tack för att du noterade detta.

Dags att vakna nu. Väntetid är det hos AD isthlm och ev i Gbg. Kolla utanför storstäderna så skall ni se att det flesta modeller finns inne


Sedan ser det ut som TS fått fel låda till klockan. Öppningsbar front = ädelmetallmodellerna

Oavsett, grattis till klockan!
 
Topp