Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Missnöjd med "offset" på dykring (Certina DS Action)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Johan81, 27 juni 2014.

1. Johan81
    Trådstartare

Johan81 Torpare

Hej!

Har läst en hel del trådar här men inte registrerat mig förrens nu.
    Jag har varit på jakt efter en enkel och snygg klocka att använda till vardags och fest. Idag slog jag till och det fick bli en Certina.
    Jag gillar modellen skarpt, men upptäckte när jag kom hem idag att dykringen var kanske 0,5 - 1 mm felställd.

Jag köpte klockan hos AD handlare i stan där jag bor.

Det jag undrar är hur petig kan man vara?

Om det gör någon skillnad så går ringen att ställa i 120 lägen, det tycker jag borde ställa högre krav på passningen?

Fast vad vet jag igentligen...

Tips mottages tacksamt!

EDIT; Kolla in sekund visaren på bild 2. ;)

IMG_0734.JPG

Bifogade filer:

2. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Gå tillbaka och förklara ditt problem för dem. Klart du inte ska vara nöjd med det.

Johan81 gillar detta.
  3. Johan81
    Trådstartare

Johan81 Torpare

Kände nog på mig detta också. Ska in och snacka med dom i veckan, men det borde ju inte vara några problem att få den utbytt.

Tack för snabbt svar!

4. Sorubim

Sorubim Biskop

Ibland kan det vara så att bezelen inte hittar ett läge där den sitter precist vid 15, 30 eller 45 minuter, men när den är vid 60/0 sådär så tycker jag att den måste vara precis. Speciellt på en helt ny klocka.

Micce gillar detta.
  5. Rick_Hard

Rick_Hard Bonde

Från:
    Bro
    Kolla att klockan är tät också. Köpte en certina ds action diver för två månader sedan och den läckte vatten när jag tog in den i duschen. Tog fem veckor hos certinaSverige att få fram några nya packningar.

6. Johan81
    Trådstartare

Johan81 Torpare

Ringen ligger lite fel hela vägen runt, sänkte ner den i vatten i handfatet och det kom små luftbubblor mellan ringen och glaset vid 05 markören.

Kul...

EDIT; Det är nog ingen fara, mellan glas och ring är ju inte en klocka tät? Förmodligen har det väl samlats lite luft i nån luftficka.

Ah vafan nu går jag och kollar på fotboll och käkar fisksoppa ist...

ssl och Icaras gillar detta.
  7. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Usch vilken jobbig syn, du kommer störa ihjäl dig på det och klart den ska vara rak. Be dem fixa det eller få en ny.

8. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Tyvärr är det ganska vanligt att pluppen/triangel vid 12 inte är centrerad, iallafall dom flesta av mina klockor jag har/haft allt från Omega till Rolex. Håller med dig om att det borde vara bättre passning, kan ju inte vara så svårt! Gå tillbaka till butiken om du stör dig på det:)

9. Spindel

Spindel Biskop

Annars kan du använda vridringen då och då och skita i att nollställa den mellananvändningarna så det ser ut så här ;) :
    image.jpg

10. ottwon

ottwon Friends of KS

Det är väl indexringen innanför glaset som är sned? Det bör ju gå att åtgärda enkelt.. Hade stört mig på det, hade lätt påtalat det hos stället jag köpt den.

11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Tycker det ser ut som en kombination av både och.

Till TS: Olika klockmodeller har olika finish helt enkelt. Kostar klockan över några 1000kr så kan man börja ställa lite krav, men det beror ju mycket på vilken tillverkare det är också.

12. Rick_Hard

Rick_Hard Bonde

Från:
    Bro
    Jag tycker det ser ut som att det är vridringen som är sned. Den inre indexringen stämmer med markeringarna på tavlan så den ser rätt ut. Annars är det hela tavlan som är sned och det skulle jag absolut inte tolerera. Hoppas det löser sej :)

13. Johan81
    Trådstartare

Johan81 Torpare

Problemet löst, fick jättefin service och hjälp.

Skönt att man handlar i butik istället för på internet.

mace, Icaras, Jonte73 och 2 andra gillar detta.
  14. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Vad gjorde de åt den då ?

Mårtenssons ur Brookfield