Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Misstänkt blocketskojare

Diskussion i 'Goodguys & Badguys' startad av vanheden, 8 januari 2014.

1. vanheden
    Trådstartare

vanheden Torpare

Från:
    Värrrmland
    Jag blev igår uppringd av en kille från Småland som var intresserad av min klocka som finns på Blocket. Han var väldigt trevlig och alert men inte vidare påläst om klockan (han hade enligt honom 3 annonser han skulle ringa runt på och jag var en av dom).

Han var väldigt ivrig på klockan och vi kom överens om ett pris. Han skulle till min hemstad idag och lämna "hantverk" som han jobbade med (han hade eget företag).

Jag föreslog att vi möts på banken, hans företag och jag har samma bank. Jag gjorde klart att inga pengar, ingen klocka. Han skulle be "Annika" (tror jag det var) på ekonomi att skicka över pengarna från hans företag, vilket jag tyckte var perfekt för då ser jag pengarna direkt när vi har samma bank. Han nämnde då att pengarna skickas via någon bankgirocentral i Danmark och att det kan ta någon dag innan jag ser dem, men jag kunde få se kvittot på att pengarna skickats. Återigen, inga pengar, ingen klocka! Snäll som jag är så sa jag att jag kollar med mina vänner på banken om hur fort jag kan se pengarna och återkommer till honom för en affär idag....

Banken lät ganska misstänksam ang bankgirocentralen i danmark, har vi samma bank kan han ju lika gärna skicka konto-konto direkt till mig.

Sen dess har jag sökt honom ca 20ggr men hans mob är avstängd, kan inte hitta numret på eniro, förmodligen kontantkort från 3...

Någon rimlig förklaring kan naturligtvis finnas men det var ändå såpass mycket konstiga saker i kedjan så jag vill ändå be er hålla ögon och öron öppna.

Beastie, Bojke, maxmol och 2 andra gillar detta.
  2. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Ja det gäller att man är vaken när man skall sälja! Antar att det är guldklockan han försökte lura dig på?
    Hade även varit intressant att veta hur han såg ut och vad han kallade sig!

3. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Pm'a mig hans nummer. Låter som om detta är Laszlo som är i farten

vanheden gillar detta.
  4. vanheden
    Trådstartare

vanheden Torpare

Från:
    Värrrmland
    Tror han hade nåt svenskt namn. Han bröt ingenting men hävdade att han bodde i Jönköping, vilket lät högst trovärdigt på dialekten. Har även gått pm från folk som verkar ha stött på denna figur också

5. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Tackar för infon! Tänkte först på den där Lazlo som många råkat ut för. Skönt i alla fall att du inte blev av med något iaf :)

vanheden gillar detta.
  6. alfgren

alfgren Biskop

Lazlo hade en annan taktik, han gjorde faktiska överföringar framför ögonen på folk på äkta bank men reverserade sedan betalningen efter han fått klockan. Fullt möjligt på vissa svenska internetbanker.