• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mitt 2:a köp hos ROB E!

Martinuz

Omega
Jag nu kommer säker många tycka att jag är helt galen . 2 nya dinkor på knappt en vecka? Kanske jag är oxå fast på ett positivt sätt .:)
Hos Rob förra veckan blev det ju som bekant köp av en PO men jag testade ju oxå lite andra klockor. En klocka som jag blev kär i under hösten 2013 besvarade mina känslor den 17 juli 2014 hos Rob. Jag kunde dock inte då ta med denna klocka hem då jag först ville sälja min SMP som var lite av ett impulsköp. Nog sagt om det. (den har fått en bättre herre nu). Ett par PM till ROB i veckan och lite telefonsamtal så var saken klar. ROB kunde skicka klockan till mig då jag nu var ett bekant ansikte. Jag slog till på den klockan som fattats mig i samlingen.

Bilder!
bild 1 (7).JPG

bild 4 (4).JPG
bild 5 (3).JPG


En dressig fast ändå lite sportigare modell. en klocka som ska funka på läder, länk både till högtider, jobbet och privat. En Omega AT 38,5mm s.k Skyfall. Extra kul att jag denna gången fick Träboxen. Den röda vanliga är ganska trist tycker jag.
bild 5 (3).JPG
bild 2 (6).JPG
bild 3 (4).JPG
bild 4 (3).JPG

bild 5 (2).JPG


Jag valde denna ref trots att det finns en ny där bla tavlan saknar ramen runt datumet, Gauss uppdateringen samt en annan länk med polerade mittlänkar. Jag gillade helt enkelt inte den länken och därför blev valet på denna Ref. Däremot tavlan kan vara intressant att byta nån gång.

Kul med lite giveaways
bild 2 (5).JPG


Min PO och AT samt jag själv säger STORT TACK till ROB E och speciellt till Therese och Daniel som gett exceptionellt bra service! I`ll be back! ;)
bild 1 (5).JPG


Nu ska jag njuta av mina klockor och semestern som är kvar. Kan säker komma upp nån mer bild här ikväll :cigar: :omega:

Min GMT ville oxå vara med
:rolex:
bild (2).JPG
Grattis gubben! Bra komplement! Passar som sagt din stil som handen i handsken:)
Ses om några veckor!:)
 

Andado

Omega
Stort grattis!
Kul med två nyköp så tätt in på. Det är ju något speciellt att va först att öppna boxen:)
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt grymt, stort grattis till båda! Tavlan på ATn är verkligen något annat! Grym på läder också!


Sent from my iPad using Tapatalk
 

RDFG

Cartier
Blir nästan förbannad när jag ser den där modellen, så när perfekt avvägning mellan sport/dress/badass som man kan komma!
 

masse_th

Breitling
Jag nu kommer säker många tycka att jag är helt galen . 2 nya dinkor på knappt en vecka? Kanske jag är oxå fast på ett positivt sätt .:)
Hos Rob förra veckan blev det ju som bekant köp av en PO men jag testade ju oxå lite andra klockor. En klocka som jag blev kär i under hösten 2013 besvarade mina känslor den 17 juli 2014 hos Rob. Jag kunde dock inte då ta med denna klocka hem då jag först ville sälja min SMP som var lite av ett impulsköp. Nog sagt om det. (den har fått en bättre herre nu). Ett par PM till ROB i veckan och lite telefonsamtal så var saken klar. ROB kunde skicka klockan till mig då jag nu var ett bekant ansikte. Jag slog till på den klockan som fattats mig i samlingen.

Bilder!
bild 1 (7).JPG

bild 4 (4).JPG
bild 5 (3).JPG


En dressig fast ändå lite sportigare modell. en klocka som ska funka på läder, länk både till högtider, jobbet och privat. En Omega AT 38,5mm s.k Skyfall. Extra kul att jag denna gången fick Träboxen. Den röda vanliga är ganska trist tycker jag.
bild 5 (3).JPG
bild 2 (6).JPG
bild 3 (4).JPG
bild 4 (3).JPG

bild 5 (2).JPG


Jag valde denna ref trots att det finns en ny där bla tavlan saknar ramen runt datumet, Gauss uppdateringen samt en annan länk med polerade mittlänkar. Jag gillade helt enkelt inte den länken och därför blev valet på denna Ref. Däremot tavlan kan vara intressant att byta nån gång.

Kul med lite giveaways
bild 2 (5).JPG


Min PO och AT samt jag själv säger STORT TACK till ROB E och speciellt till Therese och Daniel som gett exceptionellt bra service! I`ll be back! ;)
bild 1 (5).JPG


Nu ska jag njuta av mina klockor och semestern som är kvar. Kan säker komma upp nån mer bild här ikväll :cigar: :omega:

Min GMT ville oxå vara med
:rolex:
bild (2).JPG
Grymt snygga ur....
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Grattis Hebbe!

Det är svårt att välja favoriten mellan dessa skönheter!
Som alltiallo klocka är nog trots allt PO:n först i min bok!
 

Randel

Cartier
Grattis till en riktigt schysst dinka! Jag gillar verkligen Omega AT, både för att den är riktigt snygg (snyggare i verkligheten än på bild IMO) och för att den är grymt skön att ha på sig. Som någon annan redan sagt: Vad blir köp nummer 3? :happyhappy:
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Grattis till en riktigt schysst dinka! Jag gillar verkligen Omega AT, både för att den är riktigt snygg (snyggare i verkligheten än på bild IMO) och för att den är grymt skön att ha på sig. Som någon annan redan sagt: Vad blir köp nummer 3? :happyhappy:

men visst, den är så sjukt mkt snyggare i verkligheten och då är den ändå snygg på bild. Måste upplevas! :pompus: :happyhappy:
 
Topp