• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mitt första inlägg och dessutom klockans... :O

Clockeli-cock

Breitling
Som ni redan konstaterar är mitt tillstånd kritiskt! Dock är värt att påpeka att jag har blivit av med klock oskulden innan, nämligen tag heuer aquaracer 300m. Automatiskt var det, dock inte cosc, så jag ser mig som halva inne snubben inom dessa kretsar.

Nu till verkligheten. Har en budget på 15-20 och söker en ny förälskelse! Kravet är att både ointresserade samt intresserade finner det attraktiv, samt att jag vill spräcka cosc- oskulden.

Tankarna är inne på

Omega seamaster
Nya aerospace
Breitling superocean chrono
Mm

Som sagt, skulle uppskatta nya upplysningar och tankar, är behov av det i dessa hårda tider! Hjälp mig!!!

Tack i förhand

//Teo
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Eftersom du nämner aerospace, är det ett tvång på att den ska vara ny och av senaste modellen?
Här är ett bra köp annars:
$_1.JPG


Runt 10, eventuellt lägre. Väldigt bra skick, med länk, spänne och box! Hade jag inte precis köpt en Breitling hade jag slagit till på denna direkt!
http://m.ebay.co.uk/itm/181719194942?nav=SEARCH
 

Clockeli-cock

Breitling
Eftersom du nämner aerospace, är det ett tvång på att den ska vara ny och av senaste modellen?
Här är ett bra köp annars:
$_1.JPG


Runt 10, eventuellt lägre. Väldigt bra skick, med länk, spänne och box! Hade jag inte precis köpt en Breitling hade jag slagit till på denna direkt!
http://m.ebay.co.uk/itm/181719194942?nav=SEARCH
Hmmm mm.
Eftersom du nämner aerospace, är det ett tvång på att den ska vara ny och av senaste modellen?
Här är ett bra köp annars:
$_1.JPG


Runt 10, eventuellt lägre. Väldigt bra skick, med länk, spänne och box! Hade jag inte precis köpt en Breitling hade jag slagit till på denna direkt!
http://m.ebay.co.uk/itm/181719194942?nav=SEARCH
Uppskattar tipset, dock är den lite Old till utseendet. Begagnat är att föredra faktiskt, annars kommer man ingenstans^^
 

Clockeli-cock

Breitling
Hej och välkommen hit.

Sjukt jobbigt intresse med klockor som bara blir tyngre med tiden, kan liknas med hash!

Av de klockorna du var på jakt efter hade jag valt omegan.
Kommer sitta längre på din arm. Tidlös klassiker som inte går att tröttna på.

Mm känner på mig att jag håller på att förskaffa mig ett dyrt och onödigt intresse (läs med looooove i undertonen)

Iallafall... mina tankar kring omega resonerar bra med dina tankegångar. Dock är breitling en estetiskt tilltalande, manlig och pondus ingivande klocka. Samt att för de ointroducerade faller det under kategorin "fet bratte" oavsett modell

med det sagt är omega också känd av de flesta "ointroducerade" det har vi James Bond att tacka för^^

Hehe evig tvekan tyck infinna sig...
 

Kairo

Panerai
Kör på en SMP, kan inte gå fel som instegsklocka... Alla har vi varit där. :) Steget efter det är väl en Sub, men dit räcker ju inte budgeten. Så, SMP! ;)
 

Clockeli-cock

Breitling
Vilket välkomnande måste jag säga! :)

mmm kandidater som en äldre Rolex är också att tänka på= respekt, tappar inte värde och... det är ju en ROLEX. Du nämner att vintage Rolex datejust 1601 går för 20k. Vad kan man då förvänta sig gällande skick, service osv. sen är jag givetvis nyfiken på också vilka kontroller som ska utföras för att ens kolla om service är nödvändigt (har läst någonstans här på KS att amplituden ska vara mellan 280-300 osv)

Heritage har jag också varit inne på, och samma gäller egentligen där, vad får man för sina ynka 20k? ^^

Sen finns det faktiskt en Omega seamaster professional 300, uttagen 2014, här på Ks för 21500. skulle man få den för 20k, är det bara att köra på? (ta gärna en titt på https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-professional-300.37794/)

Deam vad det finns att välja mellan
 

Clockeli-cock

Breitling
http://www.blocket.se/stockholm/Breitling_Aerospace_59596384.htm?ca=11&w=1, grabben släpper sin Aerospace för 20k

sen finns det http://www.blocket.se/malmo/Tag_Heuer_Carrera_Automatic_Chronograph_59958047.htm?ca=11&w=3 (vet att det är en Carrera, dock kanske man kan ha 2 klockor) i alla fall är jag nyfiken om 12 000:- för en sådan är ett bra pris. 2013, inga grova repor men lite såklart, dock saknas det certifikat, kvitto mm. Värt att nämna är att han är villig att kopiera pass så det känns ju bra. Fast jag har hört mycket illa om Carrera + att den inte är cosc, så...
 

Scipio

Patek
2-Faktor
ImageUploadedByTapatalk1429658224.005747.jpg


Mitt råd i den prisklassen är Rolex Datejust som nämnts här, men en väldigt bra klocka som har ett bra in-houseverk 2500, bra andrahandsvärde ( du får minst tillbaka pengarna) och som är snygg och robust är, enligt egen erfarenhet då den var min första riktiga klocka, Omega Seamaster Planet Ocean. Den är lättsåld om du mot förmodan vill sälja, annars är det en stryktålig maffig pjäs. Den stora modellen är snyggast enligt mig och den sitter skönt.
 

Clockeli-cock

Breitling
Uppdatering!

Planet Ocean är som sagt maffig, dock för maffig för en grabb med tunna handleder :(

Var och testade lite klockor nyligen och kom fram till att Seamaster satt riktigt fint (måste säga att jag vart förvånad över hur tunn den faktiskt var, har bara testat chronograph innan, men men knappast en nackdel för mina handleder)

Blir nog att köra på Seamaster spåret (till att börja med) och behöver nu leta runt lite. Har tidigare i tråden snackat om en lovande kandidat här på KS, frågan är om man ska avvakta efter mer elr köra på den!? den nya modellen brukar ju inte poppa upp så ofta, den är ju trotts allt VÄLDIGT NY!
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Uppdatering!

Planet Ocean är som sagt maffig, dock för maffig för en grabb med tunna handleder :(

Var och testade lite klockor nyligen och kom fram till att Seamaster satt riktigt fint (måste säga att jag vart förvånad över hur tunn den faktiskt var, har bara testat chronograph innan, men men knappast en nackdel för mina handleder)

Blir nog att köra på Seamaster spåret (till att börja med) och behöver nu leta runt lite. Har tidigare i tråden snackat om en lovande kandidat här på KS, frågan är om man ska avvakta efter mer elr köra på den!? den nya modellen brukar ju inte poppa upp så ofta, den är ju trotts allt VÄLDIGT NY!

42an är väll mindre än superocean chrono som du nämnde i första posten?:)
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Seamaster proferssional eller en vintage rolex datejust är vad jag skulle gått på i de prisklasserna. Mycket klocka för pengarna i de två. Och en Seamaster är en klassisk klocka att börja med, svårt att bli missnöjd. :)
 

Jonaz

Rolex
Kolla in nån begagnad tudor annars? Både black bay och pelagos är inom räckhåll, snygga för pöbeln och uppskattade av nördarna.
 
Topp