• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mitt första inlägg, paketöppning!

Kniven

Cartier
Hallå watchlovers!

Ny på forumet och tänkte börja med en packetöppningstråd. Har tidigare varit aktiv på TTT(inte samma alias nu som då), men i samband med plattformsbyte och att klocksverige gick två olika vägar blev jag hängande i ett tomrum och har under de senast året bara varit observatör, om än en väldigt flitig sådan. För en vecka sedan kom så en klocka på min short-list upp på köp och sälj här på KS, så för att kunna skicka PM var jag helt enkelt tvungen att registrera mig. Förhoppningsvis blir det lite mer aktivitet från min sida i framtiden…

Eftersom jag själv bor i Skåne och klockan fanns i huvudstaden överlät jag upphämtande och transporten av klockan till en god vän som ändå hade vägarna förbi Stockholm i veckan. Så istället för ett paket går vi direkt på boxen idag.

IMG_8202.jpg

Box
IMG_8201.jpg

Klocka
IMG_8206.jpg

Close-up
IMG_8203.jpg

I paketet fanns också lite överraskningar i form av armband, natoband, bok m.m.
IMG_8208.jpg

Wristshot!
IMG_8198-1.jpg

IWC:n tillsammans med sina nya vänner igår kväll!

Kortar recension av IWC 3717.

Plus
- Rent och klassiskt utseende
- Grym finish
- Kameleont, genom bara några enkla bandbyten byter man helt karaktär på klockan. Fungerar till både kostym, skinjacka och shorts.
- Dag och datum

Minus
- Rent generellt tycker jag det är för stor skillnad i design mellan olika årgångar av IWCs flygklockor.
- Inget sexigt urverk(7750), om än det är modifierat av IWC.
- Kanske inte den där riktiga wow-känsklan. Men man är ju lite som en pundare, så det är nog svårt att uppleva samma lyckokänsla som man fick första gången man hade ett schweiziskt kvalitetsur på armen.

Stort tack till time2catch för en smidigt genomförd affär! Kan varmt rekommendera… Vill också passa på att ge lite extra beröm till time2catch som satte över en stor summa av köpeskillingen till barncancerfonden!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Grattis! För få IWC:s på forumet i min mening. Kul med allt krimskrams du fick med också! :happyhappy:
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
tack själv för en smidig affär och för alla goda ord. sitter riktigt fint på dig. 3717 är väldigt speciell, klassisk flygkronograf med utseende som aldrig går ut. Och samtidigt är den diskret och passar till det mesta.

och sist men inte minst, varmt välkommen!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Grattis! IWC är riktigt grymma. Har alltid funderat på att slå till men aldrig haft chansen förrän i tisdags då jag införskaffade en Aquatimer. Grym finish precis som du säger.

Känner också igen det där med att inte wow-känslan infinner sig men det gör det inte för mig alls längre vad jag än köper. :)
 

Camo00

Patek
Stort grattis och tack för ett välformulerat och intressant inlägg! Ser fram emot fler... Kul med fler skåningar också! ;)
 
Topp