Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Mitt första strap!

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av seikoswede, 17 augusti 2013.

1. seikoswede
    Trådstartare

seikoswede Borgare

Satt igår kväll och scannade igenom alla trådar om egentillverkade band och fick äntligen motivation att försöka själv.

Problemet är bara att jag är till sjöss och inte har något eget material med mig!

Men efter att ha pratat med en av matroserna så lyckades vi uppbringa en bit läder i tvivelaktig kulör och lite nålar och tråd.

Sagt och gjort, upp i hytten och några klipp klipp senare, några slag med hammaren och ett par stick med syl och nål så blev det så här:

Då jag inte har något spänne så fick det bli tryckknappar istället. De trillar säkert snart av då skinnet är för tjockt men då får jag ju glädjen av att göra ett till!!

En till:

Någon cheepo blir man väl aldrig men övning ger färdighet sägs det ju? Om inte skänker det lite mening till tristessen på Nordsjön.

Tack för titten och ha en trevlig lördagskväll!

Jim

newk15, cheepo63, Scaramanga och 1 annan gillar detta.
  2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Övning ger färdighet, nu har du fått en ny hobby :)

seikoswede gillar detta.
  3. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Med tanke på förutsättningarna vart det riktigt bra. Ifall du kommer över ett nato så kan du slakta det på hårdvara och använda, lädret så ganska tunt ut så det borde funka. :)

seikoswede gillar detta.
  4. seikoswede
    Trådstartare

seikoswede Borgare

Tack så mycket! Jo med tanke på att jag medvetet inte var så noggrann och att det bara tog mig 45 minuter så är jag faktiskt lite nöjd, det måste erkännas.
    Ville bara få lite känsla för materialet då det var flera decennier sedan jag sist sydde något.

Nästa band skall jag planera lite bättre.

På återseende!

Jim