• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mitt fickur, nyfiken på mer info, samt värde?

Bobin89

Breitling
Hej alla.
Ärvde för några år sedan ett fickur som för mig såklart har ett väldigt högt sentimentalt värde. Men har alltid funderat på vad det kan vara värd.
Utan ett egentligt försäljningsintresse.
Utan mer för nyfikenhetens skull.
Och jag har alltid velat veta mer om den?
Det är ett fickur i fint skick och äldre vet jag men ingen aning om hur jag söker mer info om den.
Tack på förhand
Bobin
U2zj16X.jpg
[/IMG]
U2zj16X.jpg


fJBmWGA.jpg


JouBSXq.jpg
 
B

Banankontakt

Guest
Den är mest sannolikt nytillverkad och tyvärr nästan inte värd något. Man fick ett av dessa i månaden (?) via Atlas + Ett vägghängt ställ att ha alla i eftersom man samlar dem.
Jag har för mig att de är gjorda av plast och är nog Max 10år.
 
Senast redigerad av en moderator:

Bobin89

Breitling
Den är mest sannolikt nytillverkad och tyvärr nästan inte värd något. Man fick ett av dessa i månaden (?) via Atlas + Ett vägghängt ställ att ha alla i eftersom man samlar dem.
Jag har för mig att de är gjorda av plast och är nog Max 10år.
Liknar klart modellen. Men jag tror den är närmare 20 år, historierna går inte riktigt ihop om denna klocka så kan vara ut och cykla.
Värdet spelar mindre roll men kul med uppskattningar
 
B

Banankontakt

Guest
Det var första klockan i serien så jag gav 1kr för min. Jag tog den för att få hyllan man fick på köpet. :)
Ett tecken på att det inte handlar om något större värde är de målade skruvarna på tavlan.
Min är ca 7år.

image.jpg


image.jpg

image.jpg
 
Topp