Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Mitt "lilla" bidrag bland kronografer

Diskussion i 'Vintage' startad av Ragge, 1 augusti 2014.

1. Ragge
    Trådstartare

Ragge Stadsbo

Min kronograf Normale med ett fint Venus 170 verk. Finns liknande med alla upptänkliga namn, Breitling är ganska vanlig på nätet men jag har inte hittat någon till Normale. Funkar fint och jag gillar den skarpt. Men, nog kunde den fått vara liite större. Jämför med Seamastern. Någon som kan upplysa mig närmare om modell eller namn så tas det tacksamt emot.
    20140801_134707.jpg 20140801_135058.jpg

M.M, Ariste, Sandkvist och 11 andra gillar detta.
  2. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    O-normalt supercharmig!
    /j

Ragge gillar detta.
  3. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Cool!

Ragge gillar detta.
  4. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Härlig krono! :) gillar även att du kör den på bund, det är en underskattat kombo och speciellt på lite mindre, äldre klockor...

Ragge gillar detta.
  5. Minuteman

Minuteman Friends of KS

Grymt charmig!
    Men du borde kosta på den ett nytt glas.

Ragge gillar detta.
  6. Ragge
    Trådstartare

Ragge Stadsbo

Jag har nog funderat på det, men den är så ruffig i metallen så jag tycker den gamla passar bra in.

7. Exxet

Exxet Borgare

Snygg chrono, men tycker att du ska byta ändå, dom där självsprickorna i glaset tyder nog på att glaset är ganska skört och kan paja om du skulle råka slå emot något, och ev skada tavla o visare, om den bara ska ligga i en klockbox och vara fin spelar det ju mindre roll.

Ragge gillar detta.
  8. Ragge
    Trådstartare

Ragge Stadsbo

Det stämmer nog. Nu är den mycket riktigt sällan på armen, mest för att jag är lite snål på den och den känns lite ömtålig. Jag ska tänka lite till :)

9. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Fin liten rackare, kan inte tillföra något kunskapsmässigt men stämmer in i hyllningskören - grattis till en fin kronograf!

Ragge gillar detta.
  10. Kristiannorge

Kristiannorge Torpare

Nydelig liten dings!

Ragge gillar detta.