• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mitt nya armband.

Rick_Hard

Omega
För ett tag sedan köpte jag mej en ny Certina DS action diver och började smått fundera på vad jag skulle göra med min gamla Certina DS1 med stållänk när den pensionerades. Så idag fick den ett nytt fint läderarmband från Stjärnurmakarna i Jakobsberg. Det blev som en helt ny klocka. Vad tycks?
Ds1.jpg
 

Rick_Hard

Omega
Ni som har koll. Hur väl pallar ett läderamband vatten? Jag menar om man tvättar händerna och råkar skölja över det med vatten.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ser it som ett Certina original, även om det inte är det så är det jäkligt snygg färg och lagom tjock vaddering. Propert :)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Ni som har koll. Hur väl pallar ett läderamband vatten? Jag menar om man tvättar händerna och råkar skölja över det med vatten.


Lite olika vad jag förstår, vissa är ju till och med vattentåliga. Jag både duschar och badar med mina Hirsch läder. Jag tycker inte att det händer något med dom förutom att dom blir renare.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Lite olika vad jag förstår, vissa är ju till och med vattentåliga. Jag både duschar och badar med mina Hirsch läder. Jag tycker inte att det händer något med dom förutom att dom blir renare.
Haha, så är det nog. Hirsch är ju kända för att tåla sötvatten. Skulle inte bada salt dock. Eller har du gjort det oxå?
 
Topp