Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Mitt senaste förvärv Rolex 1680 - vill ha era åsikter.

Diskussion i 'Vintage' startad av Svanis115, 21 oktober 2014.

1. Svanis115
    Trådstartare

Svanis115 Friends of KS

Köpte i förra veckan ännu en klocka, Snubblade över en Rolex 1680 daterad 1977 som jag inte kunde passa på.
    I mina ögon ser den bra ut, originalvisare, tavla medmera. inte farligt polerad. Länken verkar vara bytt vid tillfälle, annars är den som jag vill ha den.

Rolex 1680
    serienr: 5064xxx
    ändlänkar: 580
    länk: 93150

Servicehistoriken är okänd så jag tänkte skicka in den på översyn samt. byta alla oljor och packningar

Innan jag kostar på den vill jag givetvis ha era åsikter och tänkte därför ladda upp lite bilder så ni kan döma den.
    Det jag är ute efter är om ni ser detaljer som inte borde vara där, behöver ni fler bilder så säg till.

Otroligt tacksam för den kunskap ni alla besitter.

bild 1.JPG

bild 4.JPG
    bild 3.JPG bild 2.JPG

Aquaracer2, Andersml, eriksson850 och 4 andra gillar detta.
  2. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    ser ut att ha ett fint tjockt case, även roligt med fat font insert. jag hade möjligen pillat bort den nya kulan stör mig på att den är så vit i jämförelse med tavla och visare. dålig när det gäller tavlor på 1680, men den har iallfall inte meters first vilket jag tror bara fanns på sena 60/ tidiga 70-talare. någon annan får gärna dementera den informationen ifall den är felaktig.

eriksson850 och Svanis115 gillar detta.
  3. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    MARK IV verkar ha öppna sexor medan dina har stängda. kan din vara en MARK V?

eriksson850 gillar detta.
  4. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Härlig tavla och riktigt fet boett. Grattis!

Svanis115 gillar detta.
  5. thomastheswede

thomastheswede Borgare

Grattis! Ser orörd och bra ut, försök hitta en pärla som är mer gul så blir det kanon.

Vad är det för clasp code på spännet?

Obs! Det är bara rödingar som finns i mk1-mk6. Mig veterligen finns det bara tre versioner av 1680 White: mk1-mk3. Den du har är i alla fall inte mk2, då hade SUBMARINER varit längre än underliggande rad. Din timvisare skymmer "L" i Rolex som skulle kunnat visa om det är en Mk1 eller 3.

eriksson850, Affe och Svanis115 gillar detta.
  6. thomastheswede

thomastheswede Borgare

...när det gäller pärla: går att köpa en gammal gul pärla (oftast dyrt) eller hitta en nyare och gröpa ur färgen och fylla på med en mer korrekt nyans.

eriksson850 och Svanis115 gillar detta.
  7. Svanis115
    Trådstartare

Svanis115 Friends of KS

Tack för lite info, om det bortsett från pärlan verkar ok känns det rätt att bekosta en service:)

8. Svanis115
    Trådstartare

Svanis115 Friends of KS

ärligt talat har jag ingen koll.

9. thomastheswede

thomastheswede Borgare

Din bör vara en Mk 1 mht serienummer/årtal.

Om du tänkt behålla den så är det smart med en genomgång/service i och med att du inte har nån historik på den.

10. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Grattis! Fin klocka värd en service hos AD om du tänkt behålla den en längre tid.
    Kommer bli snygg på ett sletet rödsvart Nato ;)

Svanis115 och thomastheswede gillar detta.
  11. Sullstrom

Sullstrom Friends of KS

Från:
    Västerås
    Grattis till en grym dinka! Såg fin ut! Väldigt lagom patina :)

Svanis115 gillar detta.
  12. Svanis115
    Trådstartare

Svanis115 Friends of KS

Tror den kommer göra sig grymt på ett riktigt slitet nato:)

jabla gillar detta.