• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Miyota 9015

Schnazzler

Breitling
Sitter och tittar på en klocka jag finner intressant, en Lew & Huey Cerberus. Rörelsen i klockan är av Miyota 9015, som jag kan väldigt lite om. Att komma åt en auktoriserad verkstad blir ganska jobbigt för mig, eftersom de finns i USA samt att det är ett mikromärke, därav några frågor:

Är det svårt/dyrt att få tag på delar till Miyota 9015?
Är det ett pålitligt/bra urverk?
Kan vilken urmakare som helst serva en Miyota 9015?

Mer frågor kan jag ej komma på just nu, men om någon har något utöver att tillägga om Miyota 9015, skriv det gärna.

Med vänlig hälsning,
Nybörjare
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Hej och välkommen!
Till din primaära fråga så gör Miyota/citizen bra och pålitliga urverk som de flesta kan serva, vet dock inte om dom är värda att serva om du inte gör jobbet själv när du kan beställa ett helt nytt verk från eBay för 720kr just nu.
Jag kollade in klockan i fråga med och personligen gillar jag den men om du någonsin tänker sälja den så får du räkna med att gå rejält minus då dessa micro märken inte har något direkt andrahandsvärde, låt dock inte detta avskräcka dig om du gillar modellen utan se det mer som en vänlig varning i prisfall.
 
Topp