• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MKII project GMT - vilken hade du valt?

Vilken version väljer du om du tvingas till det?

  • Coke - vit matt gilt index

    Röster: 4 5.1%
  • Pepsi - vit matt gilt index

    Röster: 12 15.4%
  • Coke - svart matt vita index

    Röster: 20 25.6%
  • Pepsi - svart matt vita index

    Röster: 18 23.1%
  • Coke - svart blank gilt index

    Röster: 8 10.3%
  • Pepsi - svart blank gilt index

    Röster: 16 20.5%

  • Totala väljare
    78
  • Enkät stängd .

Chuck

Patek
2-Faktor
WISar har väl inte missat att Bills version av Rolex GMT är på väg att bli klar för leverans, diskuteras friskt på WUS. Jag vet, trycker just nu in en pinne i bålgetingboet...Oavsett funderingar och åsikter, vet att det är ett extremt hett ämne men: Vilken version hade du valt om du måste?

image.jpeg
 
Senast ändrad:

Scaramanga

Patek
2-Faktor
WISar har väl inte missat att Bills version av Rolex GMT är på väg att bli klar för leverans, diskuteras friskt på WUS. Jag vet, trycker just nu in en pinne i bålgetingboet...Oavsett funderingar och åsikter, vet att det är ett extremt hett ämne men: Vilken version hade du valt om du måste?

image.jpeg

Vad kostar dom?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Coke - Vita index. Jag gillar Mk. Tycker att dom har en trevlig finish där ingenting lämnas åt slumpen.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Här är min favorit även om man kan bli halshuggen för det uttalandet.

Jag gillar Explorer 2 utseendet men slipper datumbubblan och mercedesvisarna. Plus att den är kraftigare än den gamla modellen av Exp 2 som jag för den delen aldrig kommer att ha råd med.

billyao03.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Läser man recensioner runt om på olika forum, bla Rolexforum så finns det inte så mycket negativt att snappa upp förutom utseendet då. Kvalitén verkar aldrig vara ett problem och vad jag kan förstå så läggs det ner mycket tid på varje klocka för att vara i den här prisklassen.
Nu pratar jag inte just om den här modellen utan rent allmänt.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Så homage är ok bara kvaliteten är hög nog? :confused:

Jag tycker att lägger man ner tid och själ för att tillverka en "hyllningsklocka" om vi nu ska kalla den så, så tilltalar det mig mer än om man massproducerar kinaklockor från färdigköpta delar.

Sen om jag har förstått det rätt så tillverkar han homager till klockor som inte längre finns att köpa?
 
Senast ändrad:

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Huruvida en klockdesign är en homage eller ett plagiat är alltså beroende på avsändaren bakom en klocka, inte själva designen?

edit: röstade på matt, svart pepsi med vita index.

Tror du måste läsa om mitt inlägg. Jag skrev att den tilltalar MIG mer. Har inte skrivit något om homage vs plagiat.
 
Topp