• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Modd-kväll

Det förekommer ju GTG:s här på forumet men har det någonsin hållits en modd-GTG? Tänker mig en afton där alla har med sig delar till en modd de vill göra och sen hjälper man varandra. Tänker att olika personer besitter olika kunskaper som de kan hjälpa folk med och man skulle ju då även kunna låna verktyg av varandra o.s.v.
Vore ju även bra för blåbär (som mig t.ex.) att få hjälp av mer erfarna forum-medlemmar med olika tips och trix samt stöd om "skiten träffar fläkten".
Vad tror ni, är det en rolig idé? Eller har det redan gjorts tidigare?
Man skulle ju få sätta ett datum långt fram i tiden så att alla hinner beställa och få hem delarna till sina projekt men sen tror jag att det skulle kunna bli en ganska rolig kväll.
Kan ju även bli en fräsig bild-tråd att lägga upp här på forumet sen också där alla visar upp sina nya moddar.
 
Är det inte stor risk för många havererade klockprojekt när vi hotshotat en timme eller två?
Jo mycket stor risk! Men det kan det ju vara värt för en bra fylla om det nu skulle barka iväg så pass... :cigar::D
Alternativt så gör man en sak i taget och börjar inte med sponken förrän man är så gott som klar med klockjävlarna.. Inte lika kul men troligtvis mer intelligent.. :rolleyes:
 
Topp