• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

modda seiko "case number"

PCB

Audemars
hej
står i begrepp att modda min första klocka,en seiko ska371.
vill byta skelettvisarna mot några med full lume,
sökt och funnit att seiko velatura och seiko ska383:s visare ska passa
gick in på cousins.uk och skulle beställa,men de vill ha ett 8 tecken långt "casenumber" i deras sökmotor

fråga:
någon som har någon av dessa klockor och skulle vilja dela med sej?
som jag fattar är casenumret inte samma som ett serienummer utan mer en modellkod

någon som vet alternativa sidor där man kan söka delar efter modellnamn?

mvh//peter
 

PCB

Audemars
fick dock inte några träffar på cousins
tips på andra källor till delar/visare?
 

PCB

Audemars
dagaz verkar inte heller ha passande kinetic
och yobokies har jag googlat men inte fått upp någon hemsida
sorry helt ny på både seiko och moddning:)
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Jag kan eg inte backa upp mitt påstående men har fått informationen att seikos visare kan flyttas mellan alla deras verk på deras modernare ur...
 

rogart-63

Patek
Lite googlande så kan man få fram info? Enligt Google ska SKA371 ha ett 5M42 verk? storlek på händerna är då 110/65/20 . Kolla om nåt annan seiko har samma verk? Skulle tro att 5M62 m.m har samma storlek på visare? Bara leta? Typ denna
DSCN5677.jpg
 

PCB

Audemars
Lite googlande så kan man få fram info? Enligt Google ska SKA371 ha ett 5M42 verk? storlek på händerna är då 110/65/20 . Kolla om nåt annan seiko har samma verk? Skulle tro att 5M62 m.m har samma storlek på visare? Bara leta? Typ denna
DSCN5677.jpg
är ju just den infon jag fått fram,undrade om någon här visste mer bara..
the search goes on....
 
Topp