• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Moddad full lume Citizen

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
I originalutförande fyller denna klocka tyvärr inte den funktion som var tänkt, nämligen att den ska kunna vara lättavläst i mörker. Problemet var att även visarna hade lume, så dessa är nu utbytta till plongeur visare. Dessa visare är handmålade mattsvarta och bytta av mig.

Reslutatet är en riktigt cool klocka som är väldigt lättavläst i mörker. Jag kallar den för min bioklocka. :cool:

* Modellnamn: NY0040
* Urverk: Inhouse citizenurverk (Miyota).
* Automatiskt urverk som även har handuppvridningsfunktion (ej hackande sekundvisare).
* Mått: 40mm exklusive krona
* 20mm bandbredd
* WR: 200meters vattentäthet
* Skruvad krona
* Skruvat baklock
* Engelskt / Kanji dagvisning

Skick: Köptes ny av mig i höstas någon gång. Använd ett fåtal gånger sedan dess och jag skulle nästan våga påstå att klockan är i nyskick. Eftersom visarna är handmålade har de en mattsvart yta med textur. Tyvärr har jag inget makro-objektiv för att visa på detaljnivå.

DSC_0033_196DSC_0033_2.jpg

DSC_0029_195DSC_0029_2.jpg


Bild på hur den SÅG UT original:
1593991B-0651-4FE8-8FEC-A899573AB24A-60478-00003AB0432384AE.jpg


DSC_0001.jpg

DSC_0004.jpg

DSC_0006.jpg


Medföljer:
Säljs på helt oanvänt originalgummi med "dekompressionstider" för olika dykdjup skrivet på.
(velcrot på bilden medföljer EJ)
Ytterbox
Innerbox
Grantikort som inte gäller eftersom visarna är bytta
"Manual"

Pris: 2000kr skickad med Schenker inom Sverige. Kan hämtas i GBG, men samma pris gäller i så fall.

Det har ju funnits ett visst köpintresse av denna hos andra medlemmar. Bland annat från @masterkiller och @Camo00 om jag inte minns fel. Vid en eventuell anstormning säljs klockan till den första person som antingen via PM eller i tråden skriver "jag tar den".

Frågor, glåpord, glada tillrop? Skriv direkt i tråden, eller skicka ett PM.
 
Topp