• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Moddade SubCs tråden...

Tänkte det skulle vara kul att se lite moddar, vilka som funkar och vilka som inte funkar...

Här är en tråd från TRF om en modd så den ser ut som vitguldarn...tycker personligen att det är snyggt men känns lite beige att försöka få den att se ut som vitguldarn helt...

http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=313311





Då är det coolare att bara byta bezel så blir det inte lika tydligt...





Hulkenmodd, med hulk tavlan på en vanlig SubC...ser faktiskt riktigt bra ut...






Sedan har vi ju Singular favorit att modda vitguldarn med svart ring och tavla....men ingen bild...

Personligen tycker jag moddar kan vara kul men inte när man försöker få något att se dyrare ut än vad det är, då känns det lite fattigt...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Sub-C utan bubbla - tycker faktiskt den blir clean utan, även om alla här inte håller med (milt uttryckt)

DSC01752%20%28Medium%29.JPG


DSC01740%20%28Medium%29.JPG
 

rzc

Omega
Gillar generellt inte moddade Rollar men den här är en av de få jag tycker är lyckad
(förutom den fula loggan på tavlan...)

projectxpsdss2.jpg
 

falten

Cartier
Sugen att köpa blått inlägg till min men för det första tror jag ad ej vill samt för det andra dyrt?.. Tänkte höra med rob alla fall när jag ska hämta min 7017 som för tillfället är på service där...
 

Wi

NLA
2-Faktor
Har alltid tyckt att det blir "fel" på något viss när man moddar rolex-klockor. De är så välbalanserade och oftast perfekta som standard. Dock är det alltid snyggt att byta straps. Ungefär som bilar. Det blir oftast fint när man byter fälgarna, men när man försöker sig på att "styla" så blir det bara skit och typ larvigt.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Svart ring på Hulk: URK!
Smurf moddning på stål Sub-c: Definitivt wannabe varning; Men, blått är jävligt snyggt. Jag har viss förståelse.

Min modd: Glasbotten. Varför? Jag är helt fascinerad av kugghjul och rubiner som inte missar mer än en sekund i veckan! Hur fan kan man nå sådana toleransnivåer i sin finmekanik? I framtiden skall jag ha Lange och PP vars verk är ren konst, men tills dess vill jag kunna se mitt vackra 3135-verk. Provtryckt till 100 m utan problem.

Köptes här: http://thomaspreik.de/


 
Topp