• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Modell på band.

P-A

Sir Spamalot
Jag får snart hem klockan som ska vara en beater i alla väder.
En Luminox 3051. Jag funderar nu på om jag ska ha ett svart nato eller svart 5ringars zulu. Och det ska vara pvd oavsett modell.

Vilket skulle passa bäst enligt er? :)

skickat med telefonen.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag skulle (helt oavsett att jag inte säljer 5-ringars Zulu med PVD - lovar) valt NATO-bandet. Det andra är en riktig bjässe...
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Modell på band.

Ja. Dvårt känner jag. Skulle gärna prova innan man bestämmer sig. Precis som bredd då det är 23mm mellan hornen. Kommer nan att märka att ett 24mm band är aningen stort mer än att ett 22mm band är mindre?

skickat med telefonen.
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Modell på band.

Singular. Har ni 24mm svart pvd nato? Hittar inte något hos er.

skickat med telefonen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Dubbelt zulu fungerar inte på något ur. Min favorit är styva zulus då man kan ha de lite lösare utan att uret rör sig allt för mycket på handleden. Ett stort plus för mig är även att det är stilrenare och att man kan ha spännet och den lösa änden centrerat under handleden. Tycker även att natos blir lite för tunna. Värt att tänka på är att det är svårare att pressa ihop zulus, men om det är 24mm borde det inte vara några problem endå.
 

P-A

Sir Spamalot
Jag är så kluven då det ser riktigt bra ut på bild men det är svårt innan man har testat.
Skulle vilja prova de olika modellerna men det blir svårt när man bor i obygden :)
 
Topp