Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Modell på band.

Diskussion i 'Diskussion' startad av P-A, 23 september 2012.

1. P-A
    Trådstartare

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Jag får snart hem klockan som ska vara en beater i alla väder.
    En Luminox 3051. Jag funderar nu på om jag ska ha ett svart nato eller svart 5ringars zulu. Och det ska vara pvd oavsett modell.

Vilket skulle passa bäst enligt er? :)

skickat med telefonen.

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Jag skulle (helt oavsett att jag inte säljer 5-ringars Zulu med PVD - lovar) valt NATO-bandet. Det andra är en riktig bjässe...

3. P-A
    Trådstartare

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Re: Sv: Modell på band.

Ja. Dvårt känner jag. Skulle gärna prova innan man bestämmer sig. Precis som bredd då det är 23mm mellan hornen. Kommer nan att märka att ett 24mm band är aningen stort mer än att ett 22mm band är mindre?

skickat med telefonen.

4. Singular

Nej, tvärtom - hellre en mm större än mindre.

5. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Håller med Singular, Nato är tyffare.

6. P-A
    Trådstartare

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Re: Sv: Modell på band.

Singular. Har ni 24mm svart pvd nato? Hittar inte något hos er.

skickat med telefonen.

7. Singular

Nej, dessvärre inte!

8. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Dubbelt zulu fungerar inte på något ur. Min favorit är styva zulus då man kan ha de lite lösare utan att uret rör sig allt för mycket på handleden. Ett stort plus för mig är även att det är stilrenare och att man kan ha spännet och den lösa änden centrerat under handleden. Tycker även att natos blir lite för tunna. Värt att tänka på är att det är svårare att pressa ihop zulus, men om det är 24mm borde det inte vara några problem endå.

9. P-A
    Trådstartare

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Jag är så kluven då det ser riktigt bra ut på bild men det är svårt innan man har testat.
    Skulle vilja prova de olika modellerna men det blir svårt när man bor i obygden :)

10. wwjbd

wwjbd Bonde

Från:
    Bästkusten
    Jag hade en sån klocka tidigare och körde med ett 24mm svart/grått nato. Det satt fint!

Mårtenssons ur Brookfield