Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Modeller som utgår...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Airbus, 14 mars 2015.

1. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hej,

Hur ser ni på modeller som utgår ur sortimentet eller som blir uppdaterade? Gör det den tidigare modellen mer eller mindre åtråvärd eller spelar det inte så stor roll?

Jag har själv noterat hos mig själv att det faktum att en uppdaterad modell finns gör den tidigare mindre intressant. Jag vet också att andra resonerar helt tvärt om - utgångna modeller gör dem ovanligare och då mer intrssanta. Om en ny modell är snyggare är det ju inte så konstigt att man vill byta - men annars?

Psykologi detta...

2. Dalomo

Dalomo Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Beror väl till stor del på vilket märke, antal exemplar per modell som finns etc. Jag har nyligen köpt en Seiko Samurai som jag förstått blivit rätt populär efter att den utgick, speciellt titan versionen. Dock inget jag reflekterat över då jag enbart köpte den pga utseendet, pris och typ klocka.

3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    När GMT-C kom ökade intresset för den utgångna som hade möjlighet att byta mellan olika insert.

Jakobb gillar detta.
  4. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Intressant, du kan mycket väl ha rätt, men jag tänker mig att det ändå bara är en handfull som köper en äldre gmt för att kunna byta inserts. Det kanske mer handlar om färgerna som erbjöds då jag antar att det inte är helt vanligt att gemene man byter t ex tavlor eller inserts förutom i samband med service pga slitage eller dyl... Prisutveckling och stigande populäritet kan likväl berott på att den äldre boetten tilltalade fler/inserts var mer färgglada/gmt som modell kan ha fått mer uppmärksamhet pga nysläppet eller bara pga allmänt ökat intresse för ur och i synnerhet rolex-modeller. Eller vad säger ni?

5. Spindel

Spindel Biskop

DrSbaitso gillar detta.
  6. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Beror på individens preferenser ang. t ex fabrikat, modell och urets främsta attribut...
    2 exempel utifrån mig själv...
    Suunto ambit 2 < Suunto ambit 3 - Pga ökad användarvänlighet
    Rolex Milgauss 1019 > Rolex Milgauss 116400 - Pga historia, estetik och (o)tillgänglighet

7. Hugii

Hugii Biskop

påverkar mig inte mkt.. jag har ändå inte råd att köpa alla modeller :)

8. UNO

UNO Borgare

Från:
    Bullshit City
    Air-Kings utfasning föregicks inte av något större mankemang men den kvarstår som den sannaste Rolex:n under 2000:talet.

POO gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield