Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Modern klockdesign

Diskussion i 'Diskussion' startad av Magnus lkpg, 23 september 2014.

1. Magnus lkpg
    Trådstartare

Magnus lkpg Torpare

Var idag inne i en av stadens få klockbutiker.
    När jag stod och spanade på deras Omega och Oris utbud slogs jag av att jag kraftigt ogillade de modernare sportklockornas överdimensionerade uttryck. Tyckte stort sett bara att Speedyn och någon av de dressade varianterna intresserade mig allt annat såg mest groteskt ut.

Har jag missat ngt eller känner någon igen reaktionen?

richard1991 gillar detta.
  2. morrism

morrism Friends of KS

Sorry men hängde inte med, Vad var frågan? Oris större dykare och omega po xl är rätt groteska ja. Men både oris och omega har ju dykare som är mindre än speedyn

3. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Det finns en vintageavdelning... :)

per nordström gillar detta.
  4. Magnus lkpg
    Trådstartare

Magnus lkpg Torpare

Jag var otydlig, i princip vill jag bara dryfta att jag inser att jag precis som många ändrar åsikt om vilken design som tilltalar. När jag köpte min hittills enda bruksklocka för 6år sedan (Certina sportmodel med quartz för ca 5k) så tyckte jag den var rätt design. Nu när jag tittar på dyrare klockor på forumet och i butik är jag inte lika säker på vad jag vill ha.

Mårtenssons ur Brookfield