• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Molle och Yonsson Baselworld 2016

johpe

Panerai
2-Faktor
Var kan man hitta mer info om nya Oris Divern i stål? (antar att det bara är brons versionen som är limiterad?)
 

Starship

Cartier
Jag svarar att han saknar ett ben och bifogar ett rykande färskt wristshot!

DSC_1334.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Oris ser ju ut som mkt trevligt! Kul! Breitlings ok, spretigt. Seiko var det mkt godis, själv gillar jag padi kinetic mer än turtle men grymma färger :)

Tack molle och Yonsson än sålänge :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Originalet till vänster, nuvarande till höger.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


image.jpeg
image.jpeg

Ninjaversionen.

image.jpeg

Tachymeter går promenadhastighet. :D

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Inspirerad av stealthplan.

image.jpeg

Luminox: 1994 kom första Navy Sealsklockan. Säljs fortfarande, 40mm, Ronda-urverk. Allt har tritiumtuber (10års garanti, T25 med 25 års halveringstid).

Nutid: ANU: Authorised for navy use.
10000 söker till Navy seals/år. 20 personer går igenom/år. Alla som går igenom får en klocka. :)

Många tillverkas i PC-carbon: Glasfiber/kolfiber-blandning.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker fan bronzon från Oris är bättre än Tudorn, en sida bak i tråden @Niklas , @RicVin

Dykaren med den nitade länken, sjukt intressant. Sån måste man testa.
Njae.... Kanske tänker tokigt men något i mig skulle inte lägga de pengarna på en Oris.. Om jag nu inte tyckte den var bättre än Tudorn förståss. Men.. Det gör jag inte..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oris ser ju ut som mkt trevligt! Kul! Breitlings ok, spretigt. Seiko var det mkt godis, själv gillar jag padi kinetic mer än turtle men grymma färger :)

Tack molle och Yonsson än sålänge :)
Kinetic är dyrare, hade varit svårare att styra gruppköp. Svante beställde 3st Kinetic PADI så de kommer till butiken.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
image.jpeg

Originalet till vänster, nuvarande till höger.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


image.jpeg
image.jpeg

Ninjaversionen.

image.jpeg

Tachymeter går promenadhastighet. :D

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Inspirerad av stealthplan.

image.jpeg

Luminox: 1994 kom första Navy Sealsklockan. Säljs fortfarande, 40mm, Ronda-urverk. Allt har tritiumtuber (10års garanti, T25 med 25 års halveringstid).

Nutid: ANU: Authorised for navy use.
10000 söker till Navy seals/år. 20 personer går igenom/år. Alla som går igenom får en klocka. :)

Många tillverkas i PC-carbon: Glasfiber/kolfiber-blandning.

Den sista bilden var bäst :)
 
Topp