• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Molle och Yonsson Baselworld 2016

kapahoo

Omega
Djurgårdstrippel
20160319_122607.jpg

Roterbar bezel?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Victorinox
INOX (ny modell, 45mm): 135 tester, bland annat drop från 10m, överkörd av stridsvagn, körd i tvättmaskin i 2 timmar i 90 grader. Extra tjockt safirglas med extra packningar så glaset sviktar lite. Sök på INOX test på Youtube för filmer. :)

7300kr för nya modellen (på gummi). Länk kanske kommer (får inget konkret svar, men klart det kommer). Man får med gummiskyddet. Ny modell på gummibandet.


Jag är beredd på handledsskott för givawayvinst! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

"Nya" länken (kom förra året). Patent på spännet, blir sjukt tunnt i stängt läge (bygger ingenting på höjden). Urtavlans index är inte applicerade uppifrån, urtavla och index är ett stycke (lite för snurrig för att fatta exakt, men cool att de inte kan lossna pga slag mm).
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

"Nya" länken (kom förra året). Patent på spännet, blir sjukt tunnt i stängt läge (bygger ingenting på höjden). Urtavlans index är inte applicerade uppifrån, urtavla och index är ett stycke (lite för snurrig för att fatta exakt, men cool att de inte kan lossna pga slag mm).

Sjukt cool!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Färdigt på Victorinox. Bra styrt! Bra ljus, lugnt, kunnigt, mycket nördinfo, alla specifikationer tillgängliga. Fick klämma på allt nytt (vilket man ju förutsätter att man ska få men sällan får). Tack för det!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Naimakka.com , tillverkar paracordband åt bland annat Victorinox. Svensk snubbe som hoppat fallskärm sedan han var 16 år, tillverkat paracordband sedan 2009.
Mil-C-5040H type 3 paracorde, inga fjantversioner utan riktiga grejer alltså.
 
Senast ändrad:

Case

Panerai
Vi vill också klämma, fick aldrig se den.

Ska dit senare men har ingen bokning.





Stooor.

:D

Tyvärr men det kommer komma fler modeller i höst. Har fotat, om någon annan läcker bilder så gör vi det också. De var så bra att Molle beställde direkt. :)


Eller hur... Grym sunburst.

Se mäMolles bild.

Limiterad åtgång = större efterfrågan än antal klockor.



SEIKO hade mycket bra men släpper löpande under året, inte bara på Basel. Det kommer mer kul i höst.

Riktigt skön blå färg.

Sällan tiderna hålls så vi skriver inga tider.

Robban är stort Orisfan, han har gett mig föreläsning samt läxat upp mig. :)

Oklart varför jag citerade detta inlägg. :D

Dåligt med korv.

Inte Konetic, Sportura. Tänkte också på SPORK när jag såg den, tycker den är cool!
Den liknar lite den där Citizendykaren i titan jag är på jakt efter också. Men är det Sportura lär den ju vara typ 45mm :-/
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Fan jag vill ha en Sinn, framförallt gulddressaren fastän den är i guld (tar den gärna i stål om den finns eller någon vit ädelmetall (inte skräpvitguld som måste vara rodinerat för att inte se ut som aluminium))
 
Topp