• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Molle och Yonsson Baselworld 2016

Case

Panerai
Vilken dykare menar du @Case ? Bild?
Den här:
image.jpeg

@yonsson 's bild.

Liknar SPORK samt även en del den där Citizendykaren i titan jag är ute efter. Men med tanke på relationen bandbredd/boett är den nog enorm tyvärr.

Nu såg jag att den bara är 100m WR också. One box unticked...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då kör vi!

image.jpeg
image.jpeg

Resan till festen. Helt plötsligt fick man in tyskt nät i mobiltelefonen. :) Vi hamnade i en byggnad med 5? våningar. På varje våning fanns ett nytt fest-tema och man blev slussad mellan nivåerna via en hiss. På festen arbetar 400 personer/kväll och festen har 500 gäster/kväll.

image.jpeg

Våning 5

image.jpeg

Våning 4 Mat och dans.

image.jpeg

Våning 3 Lite oklart vad som hände här, jag satt mest i baren. Collegetema med amerikanska fotbollsspelare.

image.jpeg

image.jpeg

Våning 2 Fight club. :) Jag försökte få upp Molle i ringen så vi kunde ta ett bra kort på oss där men lyckade inte. Kul match i alla fall. Robban hade brasilianare brevid sig och hetsade som satan. Tyvärr kan Robban bara ett ord på brasilianska "LUTE LUTE" vilket kanske betyder "slåss". :D


image.jpeg

Våning 1 Party time! Sista våningsplanet visade en lokal som var 5 våningar hög. Rätt galet.

image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg

Notera att vi alltid är längst fram :D Sjukt kul! Har tagit massvis av foton och videos så detta var ett LITET axplock.
 

wotan

Rolex
Då kör vi!

image.jpeg
image.jpeg

Resan till festen. Helt plötsligt fick man in tyskt nät i mobiltelefonen. :) Vi hamnade i en byggnad med 5? våningar. På varje våning fanns ett nytt fest-tema och man blev slussad mellan nivåerna via en hiss. På festen arbetar 400 personer/kväll och festen har 500 gäster/kväll.

image.jpeg

Våning 5

image.jpeg

Våning 4 Mat och dans.

image.jpeg

Våning 3 Lite oklart vad som hände här, jag satt mest i baren. Collegetema med amerikanska fotbollsspelare.

image.jpeg

image.jpeg

Våning 2 Fight club. :) Jag försökte få upp Molle i ringen så vi kunde ta ett bra kort på oss där men lyckade inte. Kul match i alla fall. Robban hade brasilianare brevid sig och hetsade som satan. Tyvärr kan Robban bara ett ord på brasilianska "LUTE LUTE" vilket kanske betyder "slåss". :D


image.jpeg

Våning 1 Party time! Sista våningsplanet visade en lokal som var 5 våningar hög. Rätt galet.

image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg

Notera att vi alltid är längst fram :D Sjukt kul! Har tagit massvis av foton och videos så detta var ett LITET axplock.
Yonsson - riktigt hög standard!

Längst fram var vi.
Screenshot_20160321-073342.png
Fan, yonsson hade bättre prioritering på sina bilder. Han var smakfull nog att avsluta med breitlingflickorna!
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
:)
Här var man lite deppig, måndag, veckans bästa tråd höll på att ta slut med resan...
sen kommer ni med fler bilder, sköna ni är boys!
Tack för allt
 

BoEtt

Rolex
Då kör vi!

image.jpeg
image.jpeg

Resan till festen. Helt plötsligt fick man in tyskt nät i mobiltelefonen. :) Vi hamnade i en byggnad med 5? våningar. På varje våning fanns ett nytt fest-tema och man blev slussad mellan nivåerna via en hiss. På festen arbetar 400 personer/kväll och festen har 500 gäster/kväll.

image.jpeg

Våning 5

image.jpeg

Våning 4 Mat och dans.

image.jpeg

Våning 3 Lite oklart vad som hände här, jag satt mest i baren. Collegetema med amerikanska fotbollsspelare.

image.jpeg

image.jpeg

Våning 2 Fight club. :) Jag försökte få upp Molle i ringen så vi kunde ta ett bra kort på oss där men lyckade inte. Kul match i alla fall. Robban hade brasilianare brevid sig och hetsade som satan. Tyvärr kan Robban bara ett ord på brasilianska "LUTE LUTE" vilket kanske betyder "slåss". :D


image.jpeg

Våning 1 Party time! Sista våningsplanet visade en lokal som var 5 våningar hög. Rätt galet.

image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg

Notera att vi alltid är längst fram :D Sjukt kul! Har tagit massvis av foton och videos så detta var ett LITET axplock.
Som @sherwan skrev, måndag o bara tomhet.... å så kommer det här... Goood jooob booojjsss... :woot:
Men våning fem... såg rätt mörkt ut, nu blev man nyfiken vad som hände där! ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
:)
Här var man lite deppig, måndag, veckans bästa tråd höll på att ta slut med resan...
sen kommer ni med fler bilder, sköna ni är boys!
Tack för allt
SLUT? There is no stopping the yonsson! :D
1: Håll ut angående PADI, info kommer i massPM när mer info finns. Tror gruppbokningen är uppe i över 50st. Ska försöka sammansätta lista mm och dra mass-PM. Vill inte mass PMa innan jag har bra info eftersom den konversationstråden aldrig kommer dö i så fall. :)
Kan inte lova datum och sådant just nu, bättre med bekräftad information än att skapa massa förhoppningar. Var icke oroliga, detta kommer bli riktigt bra!

2: Har inte hunnit inventera give aways men jag vill köra en grej till. Det är något ovanligt med de (flesta) wristshots jag lagt upp i denna tråd, den första som svarat rätt på vad som är ovanligt får något kul. Oklart vad för jag minns inte riktigt vad som lagts upp och vad som rykt. :)
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
SLUT? There is no stopping the yonsson! :D
1: Håll ut angående PADI, info kommer i massPM när mer info finns. Tror gruppbokningen är uppe i över 50st nu. Ska försöka sammansätta lista mm och dra mass-PM. Vill inte mass PMa innan jag har bra info eftersom den konversationstråden aldrig kommer då i så fall. :)
Var icke oroliga, detta kommer bli riktigt bra!

2: Har inte hunnit inventera give aways men jag vill köra en grej till. Det är något ovanligt med de wristshots jag lagt upp i denna tråd, den första som svarat rätt på vad som är ovanligt får något kul. Oklart vad för jag minns inte riktigt vad som lagts upp och vad som rykt. :)

Gissar att du har tagit korten men klockorna har suttit på Molles handled :)
 

jurassicjay

Cartier
SLUT? There is no stopping the yonsson! :D
1: Håll ut angående PADI, info kommer i massPM när mer info finns. Tror gruppbokningen är uppe i över 50st nu. Ska försöka sammansätta lista mm och dra mass-PM. Vill inte mass PMa innan jag har bra info eftersom den konversationstråden aldrig kommer då i så fall. :)
Var icke oroliga, detta kommer bli riktigt bra!

2: Har inte hunnit inventera give aways men jag vill köra en grej till. Det är något ovanligt med de wristshots jag lagt upp i denna tråd, den första som svarat rätt på vad som är ovanligt får något kul. Oklart vad för jag minns inte riktigt vad som lagts upp och vad som rykt. :)


Kan det vara så att du har de fotade klockorna på vänster handled, men att du normalt har dina klockor på höger?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Well, jag är en fellow högerbärare!
Seiko - alltid Seiko!!
:D
Tack igen för ett grymt resereportage! Imponerande hur mycket ni ansträngt er för att låta oss här hemma vara med på ett hörn!
Tack själva, sjukt tryck i tråden!
SEIKO alltså, bra där! Orkar inte inventera baselgrejerna.

Duger det med GS-stället på bilden ovan (utan klocka såklart)? Ska kolla om jag hittar min GS-penna och lite kataloger jag kan skicka med också.
 

jurassicjay

Cartier
Tack själva, sjukt tryck i tråden!
SEIKO alltså, bra där! Orkar inte inventera baselgrejerna.

Duger det med GS-stället på bilden ovan (utan klocka såklart)? Ska kolla om jag hittar min GS-penna och lite kataloger jag kan skicka med också.

Well, känns det inte lite snålt att ta bort klockan från stället?

Skämt åsido. Vad som duger eller ej är inte upp till mig. Jag har ingen GS att sätta på det utan bara budgetdykare (som förvisso är awesomeom om man bortser från läckande packningar) så det kanske vill bo kvar hos dig, men om du vill bli av med det så är jag inte den som tackar nej! Jag blir glad för vad som! :)
 

cmanh

Breitling
SLUT? There is no stopping the yonsson! :D
1: Håll ut angående PADI, info kommer i massPM när mer info finns. Tror gruppbokningen är uppe i över 50st. Ska försöka sammansätta lista mm och dra mass-PM. Vill inte mass PMa innan jag har bra info eftersom den konversationstråden aldrig kommer dö i så fall. :)
Kan inte lova datum och sådant just nu, bättre med bekräftad information än att skapa massa förhoppningar. Var icke oroliga, detta kommer bli riktigt bra!

2: Har inte hunnit inventera give aways men jag vill köra en grej till. Det är något ovanligt med de (flesta) wristshots jag lagt upp i denna tråd, den första som svarat rätt på vad som är ovanligt får något kul. Oklart vad för jag minns inte riktigt vad som lagts upp och vad som rykt. :)

Grymt tryck på PADIn. Kommer att bli kul när Seiko får reda på att så många vill ha dem
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Well, känns det inte lite snålt att ta bort klockan från stället?

Skämt åsido. Vad som duger eller ej är inte upp till mig. Jag har ingen GS att sätta på det utan bara budgetdykare (som förvisso är awesomeom om man bortser från läckande packningar) så det kanske vill bo kvar hos dig, men om du vill bli av med det så är jag inte den som tackar nej! Jag blir glad för vad som! :)
Jag försökte vara rolig men det föll platt. :D
Jag skickar stället (och pennan om jag hittar den). Jag har en del grejer jag köpt på mig genom åren men aldrig använder så bara kul om det kommer till nytta (jag har ett ställ till men det behåller jag själv, kul att ha när man fotograferar). Tycker responsen i denna tråd är rätt sjuk (på ett bra sätt) vilket ska premieras.
 
Senast ändrad:

cmanh

Breitling
Ser ut som det bara blir 8 klockor som produceras. De rika som kan köpa den kan få klockan justerad hos en urmakare för en noggrannare klocka?
 
Topp