• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Molle och Yonsson Baselworld 2016

Oew

Rolex
Stämmer!
Om det inte är på första bilden han menar, då är det en Sarpaneva.

Edit: Men på bild 2har du en De Bethune, en Grönefeld tourbillion, en Laurent Ferrier och en Greubel Forsey också. Inte direkt de billigaste indie-klockorna man kan hitta...
Han som la upp bilden har ju för övrigt en av världens bästa samlingar. Oräkneligt många tourbis och andra mysigheter.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Reflektioner:
A&S: Alltid grymt, dubbel tourbillion rockar.
Angelus: Galet.

Casio: Frogman var cool men varför heter den inte Frogmaster? Mudman>Mudmaster, Gulfman>Gulfmaster, Frogman>Frogman. :bored:
Oceanus måste ju såklart komma till Sverige men det verkar inte som att alla på Casio håller med, de tror inte EU är redo för Oceanus.

TAG:
45mm är det nya enligt TAG. Köper man en dyr klocka så vill man att den ska synas. Glöm små klockor, alla vill ha 45mm.

Övrigt: TAG: Bra bar, bra snittar, go dricka. :):
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Molle jobbar...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
@yonsson
Ni var inne i Palace, hann ni kolla in allt där idag?
Alltså, så många galna klockor på samma plats ...och jag kan enbart tänka mig att målgruppen är Ryssland och Mellanöstern.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nå, var det som ni förväntade er?
Grymt! Som Las Vegas fast bara klockor. Lite snålt med snittar på vissa ställen o_O och man fick inte klämma på alla nyheter på vissa ställen o_O men annars finns absolut inget att gnälla på. Tror absolut att det är värt en tripp även om man inte har bokade möten, kanske inte fyra dagar i så fall men bara själva mässhallarna är ju riktigt riktigt coola. Kan tänka mig att man blir trött på det efter 10 år i samband med arbete men som klocknörd för att åka ner och botanisera så tror jag absolut att man tycker det är värt det. ( @Bjoerlin76 ).
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Grymt! Som Las Vegas fast bara klockor. Lite snålt med snittar på vissa ställen o_O och man fick inte klämma på alla nyheter på vissa ställen o_O men annars finns absolut inget att gnälla på. Tror absolut att det är värt en tripp även om man inte har bokade möten, kanske inte fyra dagar i så fall men bara själva mässhallarna är ju riktigt riktigt coola. Kan tänka mig att man blir trött på det efter 10 år i samband med arbete men som klocknörd för att åka ner och botanisera så tror jag absolut att man tycker det är värt det. ( @Bjoerlin76 ).
Kul att höra! :)
 
Topp