• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Molle & Yonsson Baselworld 2017

nissehult

Patek
2-Faktor
"Every rescue mission to which emergency doctors are dispatched is a race to save lives – and against time. For the 'golden hour' and 'platinum ten menutes' are decisive in determining the course of action taken. This means that a patient should arrive at the hospital within the hour of an accident and that a critical patient should be treated and transported within the first ten minutes."

EDIT: Saxat från Sinn´s hemsida
Typ som en vanlig bezel på en dykare med andra ord, fast med häftigare namn?
 

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
IMG_3167.JPG
IMG_3169.JPG
IMG_3171.JPG
IMG_3172.JPG
IMG_3173.JPG
IMG_3181.JPG
IMG_3183.JPG
IMG_3185.JPG

SBGH255, ej LE.
Den verkar ju sitta riktigt bra trots sina mått. Men Seiko är ju bra på att göra stora klockor som sitter förbluffande bra även på lite tanigare handleder - nej, @yonsson jag antyder inte att du har taniga handleder ;-).
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Typ som en vanlig bezel på en dykare med andra ord, fast med häftigare namn?

EDIT:

Bättre att jag saxar från Sinn :) Så här fungerar de två bezelringarna:
  • Count-up inner rotating bezel for quick and easy reading of the platinum ten and golden hour
  • Countdown outer rotating bezel with luminescent key mark
A count-up inner rotating bezel allows emergency doctors to constantly keep an eye on the specified time frames, while a countdown outer rotating bezel enables e.g. the exact times for administering medication to be monitored.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
EDIT:

Bättre att jag saxar från Sinn :) Så här fungerar de två bezelringarna:
  • Count-up inner rotating bezel for quick and easy reading of the platinum ten and golden hour
  • Countdown outer rotating bezel with luminescent key mark
A count-up inner rotating bezel allows emergency doctors to constantly keep an eye on the specified time frames, while a countdown outer rotating bezel enables e.g. the exact times for administering medication to be monitored.
Ok, då är jag med :)
 

evki

Audemars
2-Faktor
I Usa ligger LE pa $9600 vilket motsvarar ungefar 85. Sen ska man ju betala lokal tax pa nagra procent om man bor i samma stat.

Konstigt... Vad jag vet då måste alla MSRP vara samma inclusive tax eller moms. Det var därför amerikanerna brukar gilla köpa klockor i Europa taxfree.
 
Senast ändrad:

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_3118.JPG

Tritone, älta alligator, rekommenderas till Panerai
Hur är det med hålen för bandstiften? Köpte ett sånt där Rivetta eller vad de heter i Globen för många år sedan. De hjälpte mig att vidga hålen lite så rören skulle få plats. Men tyvärr så pallade inte materialet det utan det sprack lite kort efter köp:-(
Är dessa gjorda med grövre dimension på hålen?
 

Yalmgren

Breitling
Konstigt... Vad jag vet då måste alla MSRP vara samma inclusive tax eller moms. Det var därför amerikanerna brukar gilla köpa klockor i Europa taxfree.
Ja , det ar marklight att det skiljer sa mycket. Att skicka till Sverige kanske inte i slutandan genererar ngn jattevinst men om man handlar pa plats blir det annorlunda. Nagra exempel:
sbgh255 $9,600 € 12,100
sbgr305 $7,200 € 8,800
sbgw251 $30,600 € 38,500
sbgw252 $17,200 € 21,700
sbgw255 $5,700 € 7,200
 

Bilagor

  • upload_2017-3-25_12-38-12.png
    upload_2017-3-25_12-38-12.png
    11.9 KB · Visningar: 32
  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    32.8 KB · Visningar: 30

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
ANGÅENDE GRUPPKÖPET AV NYA SAMURAI
Ni som inte bestämt er har till imorgon 26/3 24:00 på er att göra det.
För detaljer se @yonsson s inlägg tidigare i tråden för detaljer och tillvägagångssätt.

Nedan är två av klockorna det gäller.

20170325_174409-01.jpeg
 
Senast ändrad:

johpe

Panerai
2-Faktor
ANGÅENDE GRUPPKÖPET AV NYA SAMURAI
Ni som inte bestämt er har till imorgon 26/3 24:00 på er att göra det.
För detaljer se @yonsson s inlägg tidigare i tråden för detaljer och tillvägagångssätt.

Neda är två av klockorna det gäller.

20170325_174409-01.jpeg
Snygga! Vet ni när de kommer? Man blir ju sjukt sugen på nya klockor när man läser den här tråden.
 
Topp