Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Säljes Montrésor [OHPF], Certina DS-3 [OHPF], Legend Diver[SÅLD].

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Gentle_Giant, 31 juli 2013.

1. Gentle_Giant
    Trådstartare

Gentle_Giant Friends of KS

Dags att smala ner samlingen en aning :)

Först ut är denna fina karibiska dykaren från Montrésor. Klockan är gjord någon gång under 60-talet men är fortfarande i fint skick. Boetten öppnas via framsidan genom att man tar bort glasringen, en liten specialare som Jenny watch c.o hjälpte till att tillverka. Ingraveringen med den typiska fisken som Jenny använde syns på baksidan med hjälp av lite ljus. Kronan är tyvärr ej orginal men den matchar snyggt med dess övriga knubbighet. Skall vara servad för drygt 1.5år (ej kvitto) sedan men går desvärre lite för fort, drygt 20 sek/dygn. Men det skall nog inte vara något problem att rucka om man vill. Kommer på oysterlänk (ej orginal) och ett gummiband. Ej quickset.

(4500kr) (3500kr) (3000kr) 2500kr (OHPF) + frakt eller bud för denna sköning.

Sedan en riktigt fin Certina DS-3 PH200M från slutet av 70-talet. Klockan har en MYCKET fin patina och håller tiden mycket väl med god powerreserve. Boetten har lite smårepor men inget djupare. Kommer på orginaltropic med certinaspänne. Kronan låser mycket fint. Quickset. Levereras i snygg svart Certinabox.

Finns lite mer att läsa om denna klocka på denna sida:http://www.vintagecertinas.ch/en/tauchereng.html

(6500kr) 6000kr (OHPF) + frakt eller bud.

Sist ut är denna Longines Legend Diver No Date. Köpte klockan för ett par veckor sedan men tyvärr måste den gå pga nytt! Köpt enligt kvitto (NK Göteborg) 2009 och kommer med original strap (använt), RIOS läder strap (välanvänt) med Steinhart viklås, HIRSCH gummi (knappt använt) och ett ok kvalitémässigt mesch. Alla papper, boxar, böcker, cert (stämplat) och inköpskvitto finns. Inget att anmärka på förutom att den inre vridningen roterar lite då man skruvar in kronan som man ställer den med. (Ungefär 1-3min). Inget jag har stört mig på men det borde inte vara så svårt att åtgärda detta hos en urmakare.

Säljer den för samma pris jag köpte den för. 9500kr (SÅLD!) + frakt eller bud.

Referenser finns :)

Erito, Freyan, newk15 och 4 andra gillar detta.
  2. Gentle_Giant
    Trådstartare

Legend Divern är OHPF!

3. Mattan

Mattan Präst

Från:
    Västkusten
    Faan, den där certinan är grym. Hade jag inte precis köpt en dykare hade jag tatt den direkt.....

...Ursäkta kladdet, kunde inte låta bli, bra pris också....

Erito och Gentle_Giant gillar detta.
  4. Gentle_Giant
    Trådstartare

Montrésoren sänker vi till 3500kr, ett par intresserade på Certinan men inget klart, Longinesen är såld.

5. Gentle_Giant
    Trådstartare

3000kr för montrésoren, Certinan kvar.

6. Gentle_Giant
    Trådstartare

7. Gentle_Giant
    Trådstartare

Sänker priset yttligare på Montrésoren samt en liten sänkning på Certinan.

8. Gentle_Giant
    Trådstartare

Certinan och Montrésoren är nu OHPF. Tack för till KS för annonseringsplatsen.

Sjöö Sandström Royal Straps