Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Moonwatch i ny förpackning.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Genius60, 31 juli 2014.

1. Genius60
    Trådstartare

Genius60 Bonde

Från:
    Botkyrka
    Dett är säkerligen gamla nyheter för alla "insatta" men jag delar ändå mina nyvunna insikter. Har sedan länge sneglat på Omegas "original" månklocka (3570.50.00), men har från olika håll hört om en kommande mastig prishöjning. Ett besök i dag hos "Rob's team" klargjorde att klockan i sig kommer att vara oförändrad men kommer att packeteras lite lyxigare. Efter lite sök hittade jag på Time Zone beskrivning och bilder. Så var får man då för den nätta merkostnaden av ca 4000-6000kr (olika uppgifter)? Uret får ny ref. nr. 311.30.42.30.01.005 (tror jag är ersättaren)? En större svart box med "remlåsning", två extra straps varav en är en replika på den som austronauter använt samt en svart nato, ett strap tool, en lupp i "speedmaster design", någon sorts "plakett i Omega style med sjöhäst. Bifogas även en historiebok om månäventyren. Detta är paketet som levereras från September.
    (stulna bilder)
    image.jpg
    image.jpg
    Är detta värt pengarna? Det är upp till var och en att avgöra, personligen tycker jag det är en kul grej! Om jag nu spenderar dessa summor på en ny klocka (köper alltid med föresatsen att behålla och väger inte in värdeminskning) så tycker jag att sånt här tillför lite "added value" när man sitter o pysslar om vinterkvällarna, dock fullt medveten om att andra ser detta som rent krafs.

joh.jonsson, joeflow, Bolio och 11 andra gillar detta.
  2. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag gillar kittet. Värt pengarna? Njä.

Bojke gillar detta.
  3. par

par Friends of KS

Skulle jag köpa en speedy hade jag inte tvekat att lägga till de pengarna. Tycker det är helrätt

Bolio, Hebbe, 80s och 1 annan gillar detta.
  4. Patrik J

Patrik J Friends of KS

Från:
    Schtaaan
    Jag skulle betala de pengarna bara för luppen. :hungry:

Norrlänningen, Icaras och par gillar detta.
  5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Känns vettigt och tänk så trevlig den lådan med annan inlägg skulle vara. Borde få plats med minst åtta klockor?

watchwelder, cultshit, ErikGBG och 2 andra gillar detta.
  6. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Mer prylar är alltid rätt;)

7. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Coolt.

"Plaketten" är väl ett boettlock?

8. aleks

aleks Friends of KS

Rätt coolt kit. Har dom uppdaterat länken? Ser inte ut som att de yttersta bitarna på mittlänken är polerade som på nuvarande 3570? Kan iofs bara vara bilden som spökar.

9. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Jag gillar! Känns originellt och trevligt

10. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Beror väl på hur man ser på det. Detta är väl främst en medveten prishöjning för att komma ifatt priserna på deras andra modeller (som prishöjts delvis genom nylanserade modeller). Samtidigt passade Omega på att uppdatera så att klassikern skulle få en värdig box & tillbehör :). Alltså inte enbart en prishöjning för tillbehören.
    (Det är åtminstone min gissning ;))

jabla gillar detta.
  11. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Gillar! Kan få mig över kanten på en vanlig speedy.

john b gillar detta.
  12. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Grymt att få med bl.a lupp ju.. kan nog väcka ett större intresse hos ett gäng köpare som aldrig skulle tagit sig tid till att zooma in på detaljer annars..

13. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Jag tycker boxen ser extremt trevlig ut. Gillar FOIS-boxen skarpt också men den här är stråt vassare. Känns också som att man faktiskt får nåt för de extra kronor klockan kommer att kosta nu.

Och vilken smidig ref. klockan fått nu... :facepalm:

Jag som tycker det börjar bli krångligt med fem siffror och är bortkollrad när man kommer in på sex-siffriga ref...

Icaras gillar detta.
  14. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Kanske skulle skaffa en speedy igen...;)

15. Pope

Pope Borgare

Från:
    långt långt ut.......
    Känns som en motsvarighet till Motörheads läder-platta. En dubbel-lp som släpptes typ -90.

Helrätt med andra ord! :D

16. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Ny design på länken?! Eller ser jag fel?

17. Cyklisten

Cyklisten Borgare

par gillar detta.
  18. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Å Gud!
    Nu måste jag köpa en speedy igen :greedy:

WilhelmV gillar detta.
  19. Weasel

Weasel Friends of KS

Från:
    Orten
    Visst är det jobbigt? Speedy verkar vara en klocka som ständigt kommer tillbaka till min samling också..
    kul att prova lite olika referenser:)

On topic: Paketeringen gillas starkt, någonting jag tycker Omega slarvat med över åren! Jäkligt snyggt

Uffe gillar detta.
  20. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Jag gillar! Riktigt coolt... har fortfarande inte testat Speedy, detta kanske puttar mig över kanten...

21. Erik F

Erik F Stadsbo

Från:
    Skåne
    Helt rätt, jag köper klockor lite med samma tänk som du, för att behålla, och då är hela paketet ihop med klockan av värde för mig (vilket säkerligen är rätt löjligt, men det får man väl bjuda på :) )

Genius60 gillar detta.
  22. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag gillar det! Dags att ta bort den röda tråkiga lådan på alla deras modeller?

23. Dr Stein

Dr Stein Friends of KS

Från:
    Västerås
    Jag gillar också! Hade tänkt äga en speedy någon gång i framtiden. Men jag hade visserligen också tänkt investera i en riktigt fet klocklåda i mahogny med winders m.m. i framtiden och då känns boxen lite överflödig.... För mig är målbilden en lagom stor, genomtänk samling samlade i en enda stor snygg klockförvaringslåda. Då kan ju inte en av klockorna få specialbehandling... Nåja, ännu är det tid kvar till inköp! :)

24. cab

cab Friends of KS

Jag gillart! Helt rätt i tiden att börja skicka
    med flera band.

25. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Är en sucker för paketering över huvud taget och då är ju det här helrätt. Tummen upp alltså.

80s gillar detta.
  26. chris.f

chris.f Borgare

Jag gillar de extra tillbehören.

27. viktor.stefansson

viktor.stefansson Stadsbo

Från:
    Sandviken
    Jag tycker det ser trevligt ut. Alltid kul med lite extra gadgets om man väl ska köpa.

Om jag anser att det ger mervärde som motsvarar prishöjningen så blir svaret nej. Personligen hade nog hellre skippat tillbehören och behållit priset (om nu ett sådant alternativ fanns att tillgå).

Men om nu prishöjningen är oundviklig så uppskattar jag ändå att de lägger lite energi på att göra en premiumpaketering.

Icaras gillar detta.
  28. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Känns helt rätt om man ändå ska köpa en Speedy, som sägs ovan.

29. Mkarlsson

Mkarlsson Borgare

Från:
    Östersund
    Det här är jag svag för, tummen upp.

30. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Japp!
    Jag diggar det och skulle lätt betala extra summan

Mårtenssons ur Brookfield