• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Morfars gamla Seamaster

Tempusfugit

Breitling
hej,
Jag undrar vad man kan göra med morfars gamla klocka?
Verket verkar fortfarande fungera men plexiglaset på klockan är lite risigt och behöva bytas ut. Vad kan man rimligen få för en sånn här begagnad klocka och vad är värt att utföra i service hos en urmakare. Tack på förhand
/TF
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    149.9 KB · Visningar: 384
  • image.jpg
    image.jpg
    110.3 KB · Visningar: 356
  • image.jpg
    image.jpg
    130.4 KB · Visningar: 353

Martin Lovasz

Audemars
Skall du sälja den så skall du inte serva den för de pengarna får du inte tillbaks utan se det som en driftkostnad. Kronan är inte original och drar ner värdet en del så en ny sådan skulle hjälpa men kan man inte byta själv äts mervärdet upp igen så i ditt fall skall du sälja den som den är och sätta ett pris på ca 2500-3000kr. Du kan lägga ut den på Tradera och hoppas på det bästa men sommaren är inte den bästa tid att sälja klockor på.
 

Husse

Patek
Skall du sälja den så skall du inte serva den för de pengarna får du inte tillbaks utan se det som en driftkostnad. Kronan är inte original och drar ner värdet en del så en ny sådan skulle hjälpa men kan man inte byta själv äts mervärdet upp igen så i ditt fall skall du sälja den som den är och sätta ett pris på ca 2500-3000kr. Du kan lägga ut den på Tradera och hoppas på det bästa men sommaren är inte den bästa tid att sälja klockor på.
Alltid kloka ord!
 

Husse

Patek
Värderingen är jag dock lite osäker på för jag handlar inte med Omega klockor i vanliga fall.
Värderingen är svår då det inte är känt vilken cal som sitter i klockan, samt ålder.
Bättre med en låg värdering, som du har gjort, än att värdera högt, med besvikelse som följd!
För mig är affektionsvärdet högre än försäljningsvärdet på en sådan klocka.
 

Martin Lovasz

Audemars
Värderingen är svår då det inte är känt vilken cal som sitter i klockan, samt ålder.
Bättre med en låg värdering, som du har gjort, än att värdera högt, med besvikelse som följd!
För mig är affektionsvärdet högre än försäljningsvärdet på en sådan klocka.
Håller med för vet man vad man säljer så kan man sätta ett högre pris så auktion är nog bästa sättet att sälja denna klocka om man inte kan öppna den och ta reda på vad som sitter i.
 

differo

Cartier
Jag hade behållit den! Budar på en likadan as we speak:) kommer också behöva investera en del, precis som du, men lätt värt det.
 
Topp