• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Morfars klocka - behålla eller sälja.

Sälja eller behålla?


  • Totala väljare
    146
  • Enkät stängd .

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Enligt min mening finns det inte något att grubbla över. Bär den med stolthet eller håll på den tills det är dags att lämna över den till dina egna barn.
 

chff

Cartier
Hade inte sålt den.
Ska du ändå göra det så fråga någon i släkten först om dom är intresserade av den.
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Tror tyvärr inte att du skulle få 8000 för klockan. Snarare runt 4000, vilket gör det ännu mindre värt att sälja klockan. Jag instämmer med de flesta - jag hade behållt.
 

Babinus

Cartier
Är den verkligen så gubbig idag? Många ungdomar kanske skulle se på den som en DW-kopia. Fast i riktigt guld.
2ql4rbd.jpg
Sheffield-r-d.jpg
 

Bassman

Friends of KS
Klart att du ska behålla! Vänta tills du själv blir gubbe, då vill du bära den...
Snygg är den också.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jag personligen hade aldrig sålt den klockan! Så jäkla mysig att kunna plocka fram, kolla på, minnas och sedan stoppa ner i lådan igen för att, förhoppningsvis, en dag kunna lämnas vidare till nästa generation.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Snygg, behåll den. Som redan påpekats, finns det andra ur i lådan som kan skickas före denna?
 

Dr Stein

Cartier
Hehe. Vill förtydliga att jag inte på något sätt är barskrapad och i akut behov av pengar. Däremot i ett skede av livet där extra fickpengar aldrig skadar. Frågan är snarare om det är värt att göra sig av med något som ändå bara ligger i lådan och möglar. Tack igen för alla tips och åsikter!
 

km007

Omega
Väldigt mycket snack om gubbe här tycker jag... ;)

Jag är gubbe och är ändå tveksam till att bära min gamla omega som jag har fått från min far, men som sagt, sälj den inte utan ge den till din son, när han är vuxen är kanske "tunna små" klockor högsta modet igen...
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Sälj! Minnen sitter i huvudet, inte i gammalt mögel. Förstår din situation så använd flisen där de gör bättre i dag. Efter regn kommer solsken, du kommer att kunna köpa en fin klocka som du själv väljer och vill bära framöver.
Att benämna fyra tusen som flis som gör bättre idag tycker jag är att ta i rejält, speciellt ställt emot att det får ändå räknas som en släktklenod. Det är en månadshyra/ avgift, knappt ens det. Borta med ett poff. Hade den varit värderad till det tiodubbla hade det ju varit en annan femma.

\/ (Riktat till dr.stein)
Spara klockan och ge i examens/konfirmations/- studentpresent om du har barn alt. bär den själv skulle jag säga. Du hänger ju på ett klockforum så något intresse borde ju ligga bakom.

Men, om du känner för att sälja skulle åtminstone jag försöka hålla det inom familjen och sälja till någon släkting. Dumt att släppa lös den på Tradera enligt mig.
 

Whedda

Rolex
Gör vad som känns bäst för dig. Affektionsvärde är ju fantastiskt men verkar i just det här fallet inte vara speciellt stort. Jag tycker man får väga uppsidan ekonomiskt mot nersidan känslomässigt men värderingen på 8tkr är tyvärr väldigt optimistisk.

Personligen hade jag sparat den. Burit den vid tillfällen då du kanske faktiskt bär kostym (bröllop, begravning etc). Annars är det ju som andra skrivit en perfekt start på klockintresset för dina barn.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Uppskattar du inte klockan så sälj. Eventuella skuldkänslor är ingen bra anledning att behålla. Det är bara en klocka. Men värdet är nog inte högre än runt 4000:- som det redan sagts... ;)
 
Topp