Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OHPF Movado Super Sub Chrono

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av cheepo63, 31 juli 2013.

1. cheepo63
    Trådstartare

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Movado Super Sub Chronograph från 60-talet. Klockan är i extremt fint skick med tanke på åldern. Några små "swirls" finns men inget som stör. Borde vara en av dom 10 snyggaste chronos som gjorts enligt mig. :D

Klockan mäter 41mm exkl krona vilket är ovanligt stort för äldre ur. Det sitter ett handjagat 146HP verk i som tillverkades av Martel och köptes av Zenith som använde samma verk i sina chronos. Den håller tiden perfekt och alla funktioner fungerar som dom ska.

Kommer med orginalbox, orginalspänne och ett snyggt crocoband. Dom är ovanliga och få finns till försäljning, har sett en i Usa för $5500 och en annan gick på Christies auktion för 3250 chf år 2007.

Här är en länk till en Heuerfantast som föll pladask och köpte en Movado. Står även lite matnyttigt om historien om företaget.

http://heuerville.wordpress.com/2013/06/15/movado-super-sea-sub/

Pris 26000 eller byte mot Rolex, Iwc eller dylikt.

Nu lite bilder

Ilux, Donkii, Aquaracer2 och 11 andra gillar detta.
  2. Rolex6538

Rolex6538 Torpare

Hej

Jag har lite olika klockor och kan tänka mig att köpa din klocka om vi byter med ngt

Ny tudor agronaut med rödvtext med cert öppet cert nypris 38000
    Chronograf tutima glasshytte
    Omega. Seamaster 300 1967 big triangel
    Omega seamaster 200

Jag kan ite skicka bilder för min mail har blivit hackad
    Messa ditt nummer så kan jag skicka till mobilen

Jonas
    0708111161

3. cheepo63
    Trådstartare

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Skicka ett pm

4. Stibing

Stibing Torpare

Hej!

Är en Oris Carlos Coste Cenote Chronograph något av intresse, köpt Dec 2012.

Stibing

5. cheepo63
    Trådstartare

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Inte helt ointressant. Skicka ett pm på vad du tycker den är värd.

6. Stibing

Stibing Torpare

Hej,

Jag får dra tillbaka min intresseanmälan, har insett att jag ej är redo att skiljas från min Oris...

Sorry!

Stibing

Sjöö Sandström Royal Straps