• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OHPF Movado Super Sub Chrono

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Movado Super Sub Chronograph från 60-talet. Klockan är i extremt fint skick med tanke på åldern. Några små "swirls" finns men inget som stör. Borde vara en av dom 10 snyggaste chronos som gjorts enligt mig. :D

Klockan mäter 41mm exkl krona vilket är ovanligt stort för äldre ur. Det sitter ett handjagat 146HP verk i som tillverkades av Martel och köptes av Zenith som använde samma verk i sina chronos. Den håller tiden perfekt och alla funktioner fungerar som dom ska.

Kommer med orginalbox, orginalspänne och ett snyggt crocoband. Dom är ovanliga och få finns till försäljning, har sett en i Usa för $5500 och en annan gick på Christies auktion för 3250 chf år 2007.

Här är en länk till en Heuerfantast som föll pladask och köpte en Movado. Står även lite matnyttigt om historien om företaget.


http://heuerville.wordpress.com/2013/06/15/movado-super-sea-sub/


Pris 26000 eller byte mot Rolex, Iwc eller dylikt.


Nu lite bilder

6en6JQh.jpg


ukHUCfJ.jpg


rF68k3p.jpg


RykdLjO.jpg


HnICEFQ.jpg
 

Rolex6538

Breitling
Hej

Jag har lite olika klockor och kan tänka mig att köpa din klocka om vi byter med ngt

Ny tudor agronaut med rödvtext med cert öppet cert nypris 38000
Chronograf tutima glasshytte
Omega. Seamaster 300 1967 big triangel
Omega seamaster 200

Jag kan ite skicka bilder för min mail har blivit hackad
Messa ditt nummer så kan jag skicka till mobilen

Jonas
0708111161
 
Topp