Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

mrWatches

Diskussion i 'Diskussion' startad av Richie, 2 juni 2015.

1. Richie
    Trådstartare

Richie Friends of KS

http://www.mrwatches.se/

Är det någon som beställt något härifrån? verkar ha bra priser men man är ju alltid lite skeptisk och kan inte hitta några referenser på dem..

2. _uragenten_

_uragenten_ Bonde

Från:
    Stockholm
    Har hört att man ska akta sig för kommanditbolag. Men kommer inte ihåg riktigt varför :)

3. Tao

Tao Friends of KS

Låg risk för att bli blåst om man betalar via Klarna-faktura?

Saxat från hemsidan:

Du betalar efter att du fått paketet med 14 dagars betalningstid. En fakturaavgift på endast 19 kr tillkommer. Du kan kontrollera din fakturastatus på www.klarna.se. Du kommer få fakturan i paketet med din beställning.

4. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Onekligen bra priser.

5. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Lite overkligt bra med 36 procent på nya Omega Seamaster 300...

Verkar som alla bättre klockor har lång leveranstid.. De måste säkert leta AD vilket talar för att de inte alltid kan leverera..

JohnDoe och Eurenius gillar detta.
  6. slimjim

slimjim Rösten från Bro

En speedy pro för 29k låter också väldigt billigt...?

7. Nicbex

Nicbex Biskop

Tycks väl vara en mindre seriös variant av uret, hemsidan är bedrövlig och ger verkligen inget seriöst intryck :/ priserna känns även för en gråhandlare lite väl låga väl?

8. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Priserna känns lite för låga för att jag ska våga lita på det.
    Så lite detektivarbete på det, relativt nytt bolag. Kommanditdelägare (delägare jämförbart med aktieägare inte har personligt ansvar utan bara går in med kapital) i bolaget står som ej folkbokförd. Komplementär (fullt ansvarig för skulder och förpliktelser i bolaget) är ett annat kommanditbolag där man får upp följande:
    Skärmavbild 2015-06-03 kl. 00.27.08.png
    Både Kommanditdelägare och Komplementär i det bolaget står som "ej folkbokförda".

Enbart det i sig är tillräckligt för att jag inte skulle handla där och att priserna känns lite väl bra gör mig bara mera osäker. Men därav inte sagt att det är något skumt, det kan jag inte säga. Men för många frågetecken för att jag ska vara nöjd.

Edit: Ska väl även tilläga att jag inte anklagar de för något utan bara visade fakta som vem som helst kan få fram på två minuter.

Beastie, eriksson850 och Richie gillar detta.
  9. Chagall

Chagall Stadsbo

Priserna är lite väl låga för att det ska vara helt legit. Och är något för bra för att vara sant, då är det inte sant.

10. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Det var precis den jag tänkte. Känns väldigt billigt. Skumt..

Spencer gillar detta.
  11. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Finns även ett nyregistrerat bolag i spanien (tolkar jag det som) när man googlar på personerna bakom bolaget. I min värld ringer alla varningsklockor. Läs mer på allabolag, ratsit osv. Självklart ska man få starta ett nytt bolag. Men när bolagsbeskrivningen inte stämmer, personerna bosatta utomlands osv så känns det skumt.

JayLar och Richie gillar detta.
  12. CarlV

CarlV Stadsbo

Från:
    Höganäs
    Om du betalar mot faktura! Efter du har fått varan så är det i mina ögon säkert!

13. wayne

wayne Friends of KS

Besöksadressen verkar vara en postbox, blir rätt trångt om man vill klämma på uren!

Jens, joca, Mr Chance och 1 annan gillar detta.
  14. _uragenten_

_uragenten_ Bonde

Från:
    Stockholm
    Ja om dom nu är kunder hos klarna. Kan vara ett lockbete och sedan säga att det är lite strul med klarna och att dom vill att du betalar på annat sätt. Ring klarna och kolla om dom är kund Hos dem.

15. _uragenten_

_uragenten_ Bonde

Från:
    Stockholm
    Larvigt billigt säger jag bara.

16. Nicbex

Nicbex Biskop

Och om du får en fake och bolaget börjar krångla med att du ska betala? Du ingår ju ändå ett bindande avtal med en potentiell skurk till motpart, även om du skjuter upp betalningen.

17. Richie
    Trådstartare

Richie Friends of KS

Detta var min första tanke också!

Chagall gillar detta.
  18. Richie
    Trådstartare

Richie Friends of KS

Eller en 116610 för 59'? Billigaste jag hittat hos andra gråhandlare är väl 63k

19. noxela

noxela Stadsbo

Från:
    Skåne
    Klarna har ett köparskydd. Exakt hur det funkar är oklart. Klarna skriver så här: "Om något ändå händer så hjälper vi dig att lösa det."

Bättre att inte hamna i den sitsen. Det är alldeles för dimmigt upplägg med MrWatches.

20. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Helt otroligt att de säljer den för nästan 10 tkr under urets pris?

Spencer gillar detta.
  21. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Är det så då? Mr watches säljer väl skulden till Klarna och sedan är skulden mellan Klarna och köparen. Iof borde man väl kunna strunta i att betala och ångra köpet om det skulle vara fel på klockan etc? Är väl inte helt ovanligt att många som satsar på pris använder avbetalnings modeller för att locka köpare.

22. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Bara för att Klarna har ett "köparskydd" betyder det inte att det blir problemfritt. Kan hinna utvecklas till ett kronofogdeärende fort.... Tänkte även på ett helt annat scenario. Du kanske mycket väl får en klocka som är äkta men historiken är tveksam. Finns många stölder/rån hos urmakare världen över. Det kommer du inte upptäcka förrän det är servicedags några år senare. Tror inte Klarnas köpskydd gäller då.....
    Edit: att ha "fel" bolagsverksamhet angiven kan vara ok om man köper ett gammalt bolag. Men ett nyreggat bolag borde ha rätt från början.... Klart skumt...

Aquaracer2 gillar detta.
  23. noxela

noxela Stadsbo

Från:
    Skåne
    Instämmer i att det inte behöver bli problemfritt. Klarnas köpskydd innebär att Klarna "hjälper till". Det innebär inte att dom löser problemet eller tar ansvar. Dom bistår med lite hjälp, vad nu det innebär.

24. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kan mycket väl vara så att köparen får klockan utan problem. Men en variant som jag kan tänka mig är att de inte betalar in moms på klockorna.

25. Chris D

Chris D Torpare

Jag ringde Klarnas kundtjänst för något år sedan och de hade svårt att förstå hur de skulle plocka bort deras reklamutskick till mig så jag skulle inte sätta mitt hopp till att de kan göra något så avancerat som att hjälpa till om man blivit lurad :).

_uragenten_ gillar detta.
  26. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Mrwatches känns bluff rakt igenom

JohnDoe gillar detta.
  27. Mcgregor

Mcgregor Friends of KS

Tittar man på priserna så känns dom sjukt billiga iaf om man tittar på Panerai 111 och 112. Är ju på jakt efter någon av dom men vågar fan inte beställa när det är så låga priser. Luktar scam rakt igen tyvärr annars hade det varit gött att göra ett fynd

28. Bernhard

Bernhard Bonde

Ett amerikanskt talesätt passar väl bra : When in doubt - do`nt

ZQT och JohnDoe gillar detta.
  29. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Men om det hela är en bluff, hur luras folk? Stulna klockor? Kopior? Jag tänkte eftersom man inte behöver betala i förskott, så vart kommer bluffen in?

30. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    nu spekulerar jag bara, men det kan ju vara så att de kör med lockpriser. när du väl beställt så får du ett mail eller ett samtal där de säger att just den aktuella leverantören har fått problem, men om du fortfarande är intresserad så kan du få samma klocka fast från en annan leverantör om du bara betalar ytterligare några tusen. Inget regelrätt bedrägeri, liknande upplägg var ju populärt bland elektronikkedjorna för några år sedan.

Eurenius gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield