• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mrWatches

Tao

Omega
Låg risk för att bli blåst om man betalar via Klarna-faktura?

Saxat från hemsidan:

Du betalar efter att du fått paketet med 14 dagars betalningstid. En fakturaavgift på endast 19 kr tillkommer. Du kan kontrollera din fakturastatus på www.klarna.se. Du kommer få fakturan i paketet med din beställning.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Tycks väl vara en mindre seriös variant av uret, hemsidan är bedrövlig och ger verkligen inget seriöst intryck :/ priserna känns även för en gråhandlare lite väl låga väl?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Priserna känns lite för låga för att jag ska våga lita på det.
Så lite detektivarbete på det, relativt nytt bolag. Kommanditdelägare (delägare jämförbart med aktieägare inte har personligt ansvar utan bara går in med kapital) i bolaget står som ej folkbokförd. Komplementär (fullt ansvarig för skulder och förpliktelser i bolaget) är ett annat kommanditbolag där man får upp följande:
Skärmavbild 2015-06-03 kl. 00.27.08.png

Både Kommanditdelägare och Komplementär i det bolaget står som "ej folkbokförda".

Enbart det i sig är tillräckligt för att jag inte skulle handla där och att priserna känns lite väl bra gör mig bara mera osäker. Men därav inte sagt att det är något skumt, det kan jag inte säga. Men för många frågetecken för att jag ska vara nöjd.

Edit: Ska väl även tilläga att jag inte anklagar de för något utan bara visade fakta som vem som helst kan få fram på två minuter.
 

Chagall

Cartier
Priserna är lite väl låga för att det ska vara helt legit. Och är något för bra för att vara sant, då är det inte sant.
 

JohnDoe

Rolex
Finns även ett nyregistrerat bolag i spanien (tolkar jag det som) när man googlar på personerna bakom bolaget. I min värld ringer alla varningsklockor. Läs mer på allabolag, ratsit osv. Självklart ska man få starta ett nytt bolag. Men när bolagsbeskrivningen inte stämmer, personerna bosatta utomlands osv så känns det skumt.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Om du betalar mot faktura! Efter du har fått varan så är det i mina ögon säkert!
Och om du får en fake och bolaget börjar krångla med att du ska betala? Du ingår ju ändå ett bindande avtal med en potentiell skurk till motpart, även om du skjuter upp betalningen.
 

noxela

Omega
Och om du får en fake och bolaget börjar krångla med att du ska betala? Du ingår ju ändå ett bindande avtal med en potentiell skurk till motpart, även om du skjuter upp betalningen.

Klarna har ett köparskydd. Exakt hur det funkar är oklart. Klarna skriver så här: "Om något ändå händer så hjälper vi dig att lösa det."

Bättre att inte hamna i den sitsen. Det är alldeles för dimmigt upplägg med MrWatches.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Om du betalar mot faktura! Efter du har fått varan så är det i mina ögon säkert!

Är det så då? Mr watches säljer väl skulden till Klarna och sedan är skulden mellan Klarna och köparen. Iof borde man väl kunna strunta i att betala och ångra köpet om det skulle vara fel på klockan etc? Är väl inte helt ovanligt att många som satsar på pris använder avbetalnings modeller för att locka köpare.
 

JohnDoe

Rolex
Bara för att Klarna har ett "köparskydd" betyder det inte att det blir problemfritt. Kan hinna utvecklas till ett kronofogdeärende fort.... Tänkte även på ett helt annat scenario. Du kanske mycket väl får en klocka som är äkta men historiken är tveksam. Finns många stölder/rån hos urmakare världen över. Det kommer du inte upptäcka förrän det är servicedags några år senare. Tror inte Klarnas köpskydd gäller då.....
Edit: att ha "fel" bolagsverksamhet angiven kan vara ok om man köper ett gammalt bolag. Men ett nyreggat bolag borde ha rätt från början.... Klart skumt...
 

noxela

Omega
Bara för att Klarna har ett "köparskydd" betyder det inte att det blir problemfritt. Kan hinna utvecklas till ett kronofogdeärende fort.... Tänkte även på ett helt annat scenario. Du kanske mycket väl får en klocka som är äkta men historiken är tveksam. Finns många stölder/rån hos urmakare världen över. Det kommer du inte upptäcka förrän det är servicedags några år senare. Tror inte Klarnas köpskydd gäller då.....
Edit: att ha "fel" bolagsverksamhet angiven kan vara ok om man köper ett gammalt bolag. Men ett nyreggat bolag borde ha rätt från början.... Klart skumt...

Instämmer i att det inte behöver bli problemfritt. Klarnas köpskydd innebär att Klarna "hjälper till". Det innebär inte att dom löser problemet eller tar ansvar. Dom bistår med lite hjälp, vad nu det innebär.
 

Chris D

Breitling
Jag ringde Klarnas kundtjänst för något år sedan och de hade svårt att förstå hur de skulle plocka bort deras reklamutskick till mig så jag skulle inte sätta mitt hopp till att de kan göra något så avancerat som att hjälpa till om man blivit lurad :).
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Tittar man på priserna så känns dom sjukt billiga iaf om man tittar på Panerai 111 och 112. Är ju på jakt efter någon av dom men vågar fan inte beställa när det är så låga priser. Luktar scam rakt igen tyvärr annars hade det varit gött att göra ett fynd
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Men om det hela är en bluff, hur luras folk? Stulna klockor? Kopior? Jag tänkte eftersom man inte behöver betala i förskott, så vart kommer bluffen in?
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Men om det hela är en bluff, hur luras folk? Stulna klockor? Kopior? Jag tänkte eftersom man inte behöver betala i förskott, så vart kommer bluffen in?

nu spekulerar jag bara, men det kan ju vara så att de kör med lockpriser. när du väl beställt så får du ett mail eller ett samtal där de säger att just den aktuella leverantören har fått problem, men om du fortfarande är intresserad så kan du få samma klocka fast från en annan leverantör om du bara betalar ytterligare några tusen. Inget regelrätt bedrägeri, liknande upplägg var ju populärt bland elektronikkedjorna för några år sedan.
 
Topp