• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mrWatches

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Men om det hela är en bluff, hur luras folk? Stulna klockor? Kopior? Jag tänkte eftersom man inte behöver betala i förskott, så vart kommer bluffen in?

Om jag ska spekulera så tror jag på moms o skatt. De köper in klockor tax free eller "exporterar" så de kan lyfta momsen o säljer med lite vinst. Samt att skiter i att betala någon skatt på eventuell vinst. Kan köra på i ett drygt år innan skatteverket börjar bli sura för att någon årsredovisning inte kommer in. Igen av personerna bor i Sverige så när väl Skatteverket börjar bli sura så är de redan utomlands och sikter i det.
 

JohnDoe

Rolex
Det finns ju redan rätt många förslag på möjliga bedrägerier i tråden. Bara att läsa. De kanske får betalt av klarna innan kunden upptäcker att det är en fejk/stulen klocka, momsbedrägeri, osv....
 

noxela

Omega
Märklig bolagskonstruktion. Måste vara svårt att driva ett bolag med postadress Sthlm om man är skriven utomlands. Dom kan iofs ha eftersändning av posten. Inte otänkbart att det rör sig om en kreativ affärsmodell med skatt och moms inblandat.
 

JohnDoe

Rolex
Fanns ett telefon nr 08-124 518 70 ring och hör om någon svarar!
Förstår inte riktigt vad det spelar för roll om någon svarar. Jag utgår från att någon svarar. Frågeställningen här rör ju huruvida det blir någon leverans och vad den leveransen innehåller. Prisnivån indikerar ju att något inte är som det ska. Exempel på möjliga problem.
- du får ett paket med fake/ingenting. De har sålt fakturan till klarna. De tar pengarna och du får bråka med klarna.
Du får paket med äkta klocka men den är stulen. Upptäcks långt senare vid t.ex service. Lucka till....
- du får paket med äkta klocka som är köpt av AD men de håller på med momsbedrägeri. Tråkigt att stödja kriminell verksamhet som konkurrerar ut AD så du inte får service.
Ja listan kan göras lång.... men att någon svarar i telefon löser ju inte något av de möjliga problemen.
 
Jag skickade ett mail och frågade om dom hade Seamastern inne för 32999!

image.jpg
 
nått skoj har dom för sig. Tror inte de kommer från Schweiz. De måste betala moms på klockorna i tullen då Och så bra rabatter från ads är omöjligt att få med tanke på deras pris.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
När vi ändå har diskussionen uppe ang. näthandlare, någon som handlat härifrån?
http://www.watchonwatch.com/
Priserna är ungefär i samma klass som mrWatches, skall man passa sig här också eller någon som beställt härifrån? :)
 
Richie, jag har handlat därifrån för flera år sedan med gott resultat.

Köpte en Speedmaster Pro och gjorde affären i deras lokaler på Gärdet i Stockholm. Fick ett pangpris och bemötandet var kanon.

/gustav
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Richie, jag har handlat därifrån för flera år sedan med gott resultat.

Köpte en Speedmaster Pro och gjorde affären i deras lokaler på Gärdet i Stockholm. Fick ett pangpris och bemötandet var kanon.

/gustav


Och leveranstiden? inget bekymmer där att dem inte kunde fixa fram klockan?
Edit: läste lite väl snabbt, såg nu att du gjort affär på plats vilket innebär att de förmodligen hade klockan hemma :)
 
Och leveranstiden? inget bekymmer där att dem inte kunde fixa fram klockan?
Edit: läste lite väl snabbt, såg nu att du gjort affär på plats vilket innebär att de förmodligen hade klockan hemma :)
Precis, de hade klockan hemma så jag åkte fysiskt dit när jag blev sugen och köpte den.

Hade INTE handlat av dem om de inte haft den "på lagret".

/gustav
 

mrwatches.se

Breitling
Hej, har sett er diskussion och blir förvånad över hur "korkade" konsumenter ibland är. Utan att vara respektlös. Om vi tittar på ex uret.se sp kan ni ju fundera på hur mycket pengar de i det facto tjänar om vi kan hålla de priser vi gör.
Vår målsättning är att leverera samma produkter men till bättre priser.

Så här går det till:
Vi köper klockor från Spanien (där ägaren är bosatt) och priserna på dessa klockor är väldigt förhandlingsbara då det f.n. är något av kris i Spanien. Har man då en kund som vill köpa klockor för 50 000 € per månad då får man så klart bättre priser.
En certifierad butik köper in klockor för ca 41 % av "listpriset" från tillverkaren i Schweiz. Sedan säljs de för listpris i butik vilket ger butiken en vinst på dryga 59 %. Om man då ger en "storkund" rabatt på 33 % tjänar man då "bara" 26 % men då köper kunden istället många fler klockor. Våra klockor stämplas två dagar innan kund har den i handen. Den skcikas med FedEx vilket i normala fall tar 24 timmar (om man inte bor i Norrland då det tar ytterligare en dag).

Såg någon skärmdump på våra "bolagsuppgifter" där det stod f-skatt saknas mm vilket är helt fel.
Kolla istället http://www.allabolag.se/9697733427/mrwatches_KB

Vill man nu köpa in klockan från en dyrare handlare ja välkommen att göra detta. Det är som sagt kundens val och kundens pengar. Bara för att man är ny i branschen betyder det ju inte att man är oseriös. Men tyvärr är det så i Sverige att så fort någon ny kommer in med bättre priser så blir det diskussioner om "gråhandlare" mm

Vi jobbar med Klarna, och till den personen som skrev "ring och kolla med Klarna" så kan jag bara säga så här: Det går ju inte att installera Klarnas betalmodul UTAN att vara kund hos dem. Klarna har godkänt oss som kund. Vi har inga betalningsanmärkningar eller dylikt. Även om ägarna är bosatta i Spanien så innebär det ju inte att bolaget är skräp.

Klarna anses som ett säkert betalsätt i Sverige.
 
Hej, har sett er diskussion och blir förvånad över hur "korkade" konsumenter ibland är. Utan att vara respektlös. Om vi tittar på ex uret.se sp kan ni ju fundera på hur mycket pengar de i det facto tjänar om vi kan hålla de priser vi gör.
Vår målsättning är att leverera samma produkter men till bättre priser.

Så här går det till:
Vi köper klockor från Spanien (där ägaren är bosatt) och priserna på dessa klockor är väldigt förhandlingsbara då det f.n. är något av kris i Spanien. Har man då en kund som vill köpa klockor för 50 000 € per månad då får man så klart bättre priser.
En certifierad butik köper in klockor för ca 41 % av "listpriset" från tillverkaren i Schweiz. Sedan säljs de för listpris i butik vilket ger butiken en vinst på dryga 59 %. Om man då ger en "storkund" rabatt på 33 % tjänar man då "bara" 26 % men då köper kunden istället många fler klockor. Våra klockor stämplas två dagar innan kund har den i handen. Den skcikas med FedEx vilket i normala fall tar 24 timmar (om man inte bor i Norrland då det tar ytterligare en dag).

Såg någon skärmdump på våra "bolagsuppgifter" där det stod f-skatt saknas mm vilket är helt fel.
Kolla istället http://www.allabolag.se/9697733427/mrwatches_KB

Vill man nu köpa in klockan från en dyrare handlare ja välkommen att göra detta. Det är som sagt kundens val och kundens pengar. Bara för att man är ny i branschen betyder det ju inte att man är oseriös. Men tyvärr är det så i Sverige att så fort någon ny kommer in med bättre priser så blir det diskussioner om "gråhandlare" mm

Vi jobbar med Klarna, och till den personen som skrev "ring och kolla med Klarna" så kan jag bara säga så här: Det går ju inte att installera Klarnas betalmodul UTAN att vara kund hos dem. Klarna har godkänt oss som kund. Vi har inga betalningsanmärkningar eller dylikt. Även om ägarna är bosatta i Spanien så innebär det ju inte att bolaget är skräp.

Klarna anses som ett säkert betalsätt i Sverige.


Detta svaret gör att jag blir sjukt sugen på att klicka hem en seamaster 300 med master co-axial
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Hej, har sett er diskussion och blir förvånad över hur "korkade" konsumenter ibland är. Utan att vara respektlös. Om vi tittar på ex uret.se sp kan ni ju fundera på hur mycket pengar de i det facto tjänar om vi kan hålla de priser vi gör.
Vår målsättning är att leverera samma produkter men till bättre priser.

Så här går det till:
Vi köper klockor från Spanien (där ägaren är bosatt) och priserna på dessa klockor är väldigt förhandlingsbara då det f.n. är något av kris i Spanien. Har man då en kund som vill köpa klockor för 50 000 € per månad då får man så klart bättre priser.
En certifierad butik köper in klockor för ca 41 % av "listpriset" från tillverkaren i Schweiz. Sedan säljs de för listpris i butik vilket ger butiken en vinst på dryga 59 %. Om man då ger en "storkund" rabatt på 33 % tjänar man då "bara" 26 % men då köper kunden istället många fler klockor. Våra klockor stämplas två dagar innan kund har den i handen. Den skcikas med FedEx vilket i normala fall tar 24 timmar (om man inte bor i Norrland då det tar ytterligare en dag).

Såg någon skärmdump på våra "bolagsuppgifter" där det stod f-skatt saknas mm vilket är helt fel.
Kolla istället http://www.allabolag.se/9697733427/mrwatches_KB

Vill man nu köpa in klockan från en dyrare handlare ja välkommen att göra detta. Det är som sagt kundens val och kundens pengar. Bara för att man är ny i branschen betyder det ju inte att man är oseriös. Men tyvärr är det så i Sverige att så fort någon ny kommer in med bättre priser så blir det diskussioner om "gråhandlare" mm

Vi jobbar med Klarna, och till den personen som skrev "ring och kolla med Klarna" så kan jag bara säga så här: Det går ju inte att installera Klarnas betalmodul UTAN att vara kund hos dem. Klarna har godkänt oss som kund. Vi har inga betalningsanmärkningar eller dylikt. Även om ägarna är bosatta i Spanien så innebär det ju inte att bolaget är skräp.

Klarna anses som ett säkert betalsätt i Sverige.

Och var tog den spanska momsen på 21 procent vägen?
 

mrwatches.se

Breitling
Och var tog den spanska momsen på 21 procent vägen?

Hej
Den tar man bort eftersom inköp inom EU är momsfri.
Detta går att läsa på skatteverkets hemsida. "Du får dock sälja utan moms till en köpare i ett annat EU-land om köparen är momsregistrerad i ett annat EU-land och åberopar detta momsregistreringsnummer (VAT-nummer)."

Givetvis lägger vi på och betalar moms i Sverige på alla försäljningar. Vi redovisar moms månadsvis. Skulle vi inte betala ja då har vi inom ca 60 dagar ett skuldsaldo hos KFM på obetalda skatter.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Hej, har sett er diskussion och blir förvånad över hur "korkade" konsumenter ibland är. Utan att vara respektlös. Om vi tittar på ex uret.se sp kan ni ju fundera på hur mycket pengar de i det facto tjänar om vi kan hålla de priser vi gör.
Vår målsättning är att leverera samma produkter men till bättre priser.

Så här går det till:
Vi köper klockor från Spanien (där ägaren är bosatt) och priserna på dessa klockor är väldigt förhandlingsbara då det f.n. är något av kris i Spanien. Har man då en kund som vill köpa klockor för 50 000 € per månad då får man så klart bättre priser.
En certifierad butik köper in klockor för ca 41 % av "listpriset" från tillverkaren i Schweiz. Sedan säljs de för listpris i butik vilket ger butiken en vinst på dryga 59 %. Om man då ger en "storkund" rabatt på 33 % tjänar man då "bara" 26 % men då köper kunden istället många fler klockor. Våra klockor stämplas två dagar innan kund har den i handen. Den skcikas med FedEx vilket i normala fall tar 24 timmar (om man inte bor i Norrland då det tar ytterligare en dag).

Såg någon skärmdump på våra "bolagsuppgifter" där det stod f-skatt saknas mm vilket är helt fel.
Kolla istället http://www.allabolag.se/9697733427/mrwatches_KB

Vill man nu köpa in klockan från en dyrare handlare ja välkommen att göra detta. Det är som sagt kundens val och kundens pengar. Bara för att man är ny i branschen betyder det ju inte att man är oseriös. Men tyvärr är det så i Sverige att så fort någon ny kommer in med bättre priser så blir det diskussioner om "gråhandlare" mm

Vi jobbar med Klarna, och till den personen som skrev "ring och kolla med Klarna" så kan jag bara säga så här: Det går ju inte att installera Klarnas betalmodul UTAN att vara kund hos dem. Klarna har godkänt oss som kund. Vi har inga betalningsanmärkningar eller dylikt. Även om ägarna är bosatta i Spanien så innebär det ju inte att bolaget är skräp.

Klarna anses som ett säkert betalsätt i Sverige.


Stort plus för att reggade er här :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Hej
Den tar man bort eftersom inköp inom EU är momsfri.
Detta går att läsa på skatteverkets hemsida. "Du får dock sälja utan moms till en köpare i ett annat EU-land om köparen är momsregistrerad i ett annat EU-land och åberopar detta momsregistreringsnummer (VAT-nummer)."

Givetvis lägger vi på och betalar moms i Sverige på alla försäljningar. Vi redovisar moms månadsvis. Skulle vi inte betala ja då har vi inom ca 60 dagar ett skuldsaldo hos KFM på obetalda skatter.

Så list på Omega är runt 50 och 40 innan moms, inköp runt 20. Ni får 36 procents rabatt på 40 dvs ett pris på c:a 26 o h på det betalar i 25 procent i moms? Då blir det ju inget kvar på 32 tkr Omega 300:an?
 
Så list på Omega är runt 50 och 40 innan moms, inköp runt 20. Ni får 36 procents rabatt på 40 dvs ett pris på c:a 26 o h på det betalar i 25 procent i moms? Då blir det ju inget kvar på 32 tkr Omega 300:an?


Kan också vara en kampanj dom kör för att få nya kunder, som sedan väljer dom fler gånger så man märker att allt är ok! Jag köper hellre härifrån än uret som är mkt dyrare men fungerar på samma vis:)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Om ni läste vad som står i skärmdumpen så är det från komplementär, det vill sig den som har ansvaret för vad bolaget gör. Vilket i sin tur har en komplementär som inte bor i Sverige. Vilket gör det svårt att föra talan mot någon ansvarig om en tvist skulle uppstå. Att ett ägarbolag saknar f-skatt är inget konstigt, men ett nystartat bolag utan någon ansvarig boende i Sverige är en varningklocka för mig.
 

mrwatches.se

Breitling
Hej,
mrwatches kommanditbolag. Verksamhet: Dataprogrammering ? enligt allabolag.se
detta beror på att SKV har fel SNI kod. Denna är inskickad för ändring till 46480 - Partihandel med ur och guldsmedsvaror men eftersom SKV är den långsammaste myndighet som verkar i Sverige så tar det tid att få detta ändrat.

Ang uträkningen som var "schabloniserad" så känns det som det kvittar. Vad vi tjänar eller inte tjänar är knappast av intresse för nyfikna köpare. Det som är av intresse är vad som i det facto levereras. Vi har en leverans som anländer Sverige idag och jag har bett denna köpare att skriva om sin upplevelse här när han mottagit sin klocka.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Allt kanske är som det ska samt ett stort plus att de gick in på tråden och svarade. Men är alltid lite nervöst med nya/okända säljar på nätet och relativt mycket pengar är involverade så klart man blir lite misstänksam.
 
Topp