Hej, har sett er diskussion och blir förvånad över hur "korkade" konsumenter ibland är. Utan att vara respektlös. Om vi tittar på ex uret.se sp kan ni ju fundera på hur mycket pengar de i det facto tjänar om vi kan hålla de priser vi gör.
Vår målsättning är att leverera samma produkter men till bättre priser.
Så här går det till:
Vi köper klockor från Spanien (där ägaren är bosatt) och priserna på dessa klockor är väldigt förhandlingsbara då det f.n. är något av kris i Spanien. Har man då en kund som vill köpa klockor för 50 000 € per månad då får man så klart bättre priser.
En certifierad butik köper in klockor för ca 41 % av "listpriset" från tillverkaren i Schweiz. Sedan säljs de för listpris i butik vilket ger butiken en vinst på dryga 59 %. Om man då ger en "storkund" rabatt på 33 % tjänar man då "bara" 26 % men då köper kunden istället många fler klockor. Våra klockor stämplas två dagar innan kund har den i handen. Den skcikas med FedEx vilket i normala fall tar 24 timmar (om man inte bor i Norrland då det tar ytterligare en dag).
Såg någon skärmdump på våra "bolagsuppgifter" där det stod f-skatt saknas mm vilket är helt fel.
Kolla istället
http://www.allabolag.se/9697733427/mrwatches_KB
Vill man nu köpa in klockan från en dyrare handlare ja välkommen att göra detta. Det är som sagt kundens val och kundens pengar. Bara för att man är ny i branschen betyder det ju inte att man är oseriös. Men tyvärr är det så i Sverige att så fort någon ny kommer in med bättre priser så blir det diskussioner om "gråhandlare" mm
Vi jobbar med Klarna, och till den personen som skrev "ring och kolla med Klarna" så kan jag bara säga så här: Det går ju inte att installera Klarnas betalmodul UTAN att vara kund hos dem. Klarna har godkänt oss som kund. Vi har inga betalningsanmärkningar eller dylikt. Även om ägarna är bosatta i Spanien så innebär det ju inte att bolaget är skräp.
Klarna anses som ett säkert betalsätt i Sverige.