• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mrWatches

När jag läser den här tråden så slås jag av hur oerhört många det är som dömer mrwatches.se utan att egentligen ha haft med dem att göra. Är det några KS:are som handlat av dem? De flesta tråddeltagare har inte haft det utan angriper (kanske något olyckligt) klumpiga formuleringar eller (inte helt lyckade) räkneexempel. I mina ögon känns detta trist. Man behöver inte läsa alla inlägg som Fan läser Bibeln.

Kan förstå skepsismen men emellanåt känns det som att det hellre hatas än älskas. Vi kanske kan vänta med drevet tills den dagen, om den nu kommer, mrwatches.se blåser någon?


Måste säga att jag inte tycker det varit något dömande alls, däremot en massa tjat om att det döms, vilket jag inte tycker är fallet. MrWatches gnällde över den svenska mentaliteten gentemot nya aktörer, normal försiktighet tycker jag är bra det gör att man minskar risken att bli blåst...
MrWatches kommer få chansen att bevisa sig och då kommer skepsis att minska/försvinna...

Men att gnälla på att folk är försiktiga är väl ändå dumt
 

Richie

Audemars
2-Faktor
"Bara för man ogillar gråhandlare eller försöker plocka billiga poäng på internet så stinker denna tråd"
Eftersom jag startat denna tråd så vill jag bara klargöra att syftet med själva tråden var inte att svartmåla eller på något vis anklaga mrwatches.se för något, vilket jag hoppas att de förstår!
Jag var endast ute efter feedback från tidigare kunder (vilket visade sig inte vara så många med tanke på att de nyligen startat!
Tycker det är bra av mrwatches.se går in och ger svar, försiktig som man är när det gäller inet-handel så drar man ju sig lite eftersom priserna är så bra som dem är men med dem svaren ni gett så är jag rätt nära att klicka hem en klocka :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Eftersom jag startat denna tråd så vill jag bara klargöra att syftet med själva tråden var inte att svartmåla eller på något vis anklaga mrwatches.se för något, vilket jag hoppas att de förstår!
Jag var endast ute efter feedback från tidigare kunder (vilket visade sig inte vara så många med tanke på att de nyligen startat!
Tycker det är bra av mrwatches.se går in och ger svar, försiktig som man är när det gäller inet-handel så drar man ju sig lite eftersom priserna är så bra som dem är men med dem svaren ni gett så är jag rätt nära att klicka hem en klocka :)

Du behöver inte ta Per på så stort allvar.
 

Rivalen

Rolex
Ger man sig in i detaljer så blir man ifrågasatt, det är inte så konstigt. Det blir en del av helhetsintrycket. Kan inte se några principiella hinder för min del att handla av dem. Lycka till med verksamheten mrWatches!
 

ottwon

Omega
Dammade in en order jag med, men betalade inte i förskott. Känns ju tillräckligt safe. Återstår att se sen då vad som levereras men utgår från att det är i sin ordning. fortsättning följer!
 

TouchingEvil

Cartier
Men va händer om jag tar på faktura och kommer hem öppnar paketoch det ligger en sten i istället för en fin klocka, det ända rätta är att spela in öppningen så man kan bevisa sin oskuld annars blir det ord mot ord och man blir fortfarande skyldig att betala fakturan.

Idag är det alldeles för osäkert att köpa online om det inte finns tillräckligt med good feedback bakom säljaren.
 

mrwatches.se

Breitling
Men va händer om jag tar på faktura och kommer hem öppnar paketoch det ligger en sten i istället för en fin klocka, det ända rätta är att spela in öppningen så man kan bevisa sin oskuld annars blir det ord mot ord och man blir fortfarande skyldig att betala fakturan.

Idag är det alldeles för osäkert att köpa online om det inte finns tillräckligt med good feedback bakom säljaren.

Då ringer du Klarna och säger det. Du kan ju också be FedEx vänta tills du öppnat paketet så du har ett "vittne" som kan intyga detta. Men från oss får du inga stenar =)
 

Yo-han

Troll probationary
Men va händer om jag tar på faktura och kommer hem öppnar paketoch det ligger en sten i istället för en fin klocka, det ända rätta är att spela in öppningen så man kan bevisa sin oskuld annars blir det ord mot ord och man blir fortfarande skyldig att betala fakturan.

Idag är det alldeles för osäkert att köpa online om det inte finns tillräckligt med good feedback bakom säljaren.

Jag förstår din oro! Jag oroar mig för att konsum inte gör nån bakgrundscheck på sina kassörer/kassörskor! Vahänder om kassörskhen är en sexmördare som följer efter en när man handlat? Mördar en och sen sexar, eller sexar och sen mördar!? Jag vet inte vilken ordning som är värst och jag villinte veta. Ida är det alldeles för osäkert att handla på konsum så jag avstår. Orkar gå omkring med nån slags manligt kyskhetsbälte för att freda sig lixom. Jävla konsum.
 

Oggs

Omega
2-Faktor
Som utlovat återkommer jag efter att jag har fått en klocka levererad. Klockan är hel, ren och helt ny. Certifikat är stämplat hos en utländsk AD.
Leveransen med FedEx kunde ha gått smidigare, men det löste sig till slut. Betalning sker via Klarna och fakturan skickades i samband med att klockan skickades. För mig innebär det att jag utan problem hinner få klockan innan fakturan ska betalas. Kommunikationen med butiken har skett via mail. Där kommer det oftast väldigt snabba svar (även sent på kvällen).

Jag har tagit bort en bit av länken hos en svensk AD som även passade på att kolla serienummer. Jag såg att detta blev nerskrivet men jag vet inte om detta kollades med någon databas. Inga kommentarer gällande detta ifrån AD i alla fall.

Jag hoppas att någon kan ha hjälp av mitt inlägg i framtiden.

Väl mött,

Oggs
 

Bilagor

  • IMG_2286.JPG
    IMG_2286.JPG
    156.6 KB · Visningar: 334

JohnDoe

Rolex
Som utlovat återkommer jag efter att jag har fått en klocka levererad. Klockan är hel, ren och helt ny. Certifikat är stämplat hos en utländsk AD.
Leveransen med FedEx kunde ha gått smidigare, men det löste sig till slut. Betalning sker via Klarna och fakturan skickades i samband med att klockan skickades. För mig innebär det att jag utan problem hinner få klockan innan fakturan ska betalas. Kommunikationen med butiken har skett via mail. Där kommer det oftast väldigt snabba svar (även sent på kvällen).

Jag har tagit bort en bit av länken hos en svensk AD som även passade på att kolla serienummer. Jag såg att detta blev nerskrivet men jag vet inte om detta kollades med någon databas. Inga kommentarer gällande detta ifrån AD i alla fall.

Jag hoppas att någon kan ha hjälp av mitt inlägg i framtiden.

Väl mött,

Oggs
Oj, det verkar ha gått fort från beställning till leverans. Såg att du skrev något om beställning igår.
 

mrwatches.se

Breitling
Som utlovat återkommer jag efter att jag har fått en klocka levererad. Klockan är hel, ren och helt ny. Certifikat är stämplat hos en utländsk AD.
Leveransen med FedEx kunde ha gått smidigare, men det löste sig till slut. Betalning sker via Klarna och fakturan skickades i samband med att klockan skickades. För mig innebär det att jag utan problem hinner få klockan innan fakturan ska betalas. Kommunikationen med butiken har skett via mail. Där kommer det oftast väldigt snabba svar (även sent på kvällen).

Jag har tagit bort en bit av länken hos en svensk AD som även passade på att kolla serienummer. Jag såg att detta blev nerskrivet men jag vet inte om detta kollades med någon databas. Inga kommentarer gällande detta ifrån AD i alla fall.

Jag hoppas att någon kan ha hjälp av mitt inlägg i framtiden.

Väl mött,

Oggs
Härligt med nöjda kunder =)
 

Oggs

Omega
2-Faktor
Oj, det verkar ha gått fort från beställning till leverans. Såg att du skrev något om beställning igår.
Jag skrev inlägget efter att beställningen redan var lagd. Beställningen lades i torsdags eftermiddag och leveransen hade kunnat ske under gårdagen. FedEx levererar innan klockan 18:00 med leveranssättet som mrwatches.se använder sig av, så jag dirigerade om leveransen till jobbet istället genom att kontakta FedEx. Detta medförde en framflyttad leverans med en dag.
 

Oggs

Omega
2-Faktor
Skumt med en reklambanner med helt annat pris. Missvisande och falsk marknadsöring :(:(:(

Skulle in och eventuellt beställa nu när det hade levererats klocka. Men nu blev det inget....
Nu när det faktiskt är fel på bannern så skulle det inte förvåna mig om de kan hjälpa dig att justera ner priset till det annonserade. Det skadar inte att fråga i alla fall. :)
 
Topp