Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Msrp 1295$ irl ca65$ invicta prodiver intrinsic

Diskussion i 'Recensioner & Köpguider' startad av Patric Aronsson, 15 april 2015.

1. Patric Aronsson
    Trådstartare

Patric Aronsson Friends of KS

Lovat tanten att det inte skulle bli några mer ur i år men ett svagt ögonblick under långfredagen på ebay med lite påskbrygd i magen såååå.

Svag för ana-digi och en sommarklocka som man inte behöver vara rädd om är alltid kul, iaf idag anlände inköpet.

image.jpg

Ebay gsp lämnade en del att önska rörande spårbarhet!

image.jpg

Något överdriven prissättning men det är standard på invicta.

image.jpg

Liten jämförelse med min blnr, vad är skillnaden mellan 65 000 och 650kr (stor)

image.jpg
    image.jpg

Tja, känslan på invictan är billigt!, finish, vridning detaljer allt är och känns billigt. 200m vattentät, här lär jag återkomma efter sommarbad, kronografknapparna är skruvade men kronan inte och från den sköts mkt av funktionerna. Länken är det som uppenbart hittills känns sämst, rasslar värre än en skallerorm och enkelt stansat lås.
    Urverket är ett swiss isa 9516/3030 och enda anledningen till köpet då jag som sagt alltid gillat den typen av verk och för några hundralappar värt att prova.

Brutus och Chuck gillar detta.
  2. Chuck

Chuck Friends of KS

Grattis!?!

Tjerringen min sportar en speedway (daytona) funkar bra, måste säga att kvalitén är kanon. Visst slag under bältet men wtf det är en klocka.....

Cheers!

Patric Aronsson gillar detta.
  3. Brutus

Brutus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hehe, hyfsad rabatt mot återförsäljarpriset iaf...5% av stickerpriset

4. nissehult

nissehult Friends of KS

Va snyggt med firmanamnet på sidan av boetten... Erhm, not.

Patric Aronsson gillar detta.
  5. Patric Aronsson
    Trådstartare

Patric Aronsson Friends of KS

2-dagars reflektion.
    Hur e verket då egentligen?
    Har en dressmodell ETA 988.332/3 lite pilligt men jag gillar den, enda problemet är vattenskyddet. Letat igenom billigare alternativ för en semesterbeater med ana digi som inte ser grotesk ut ( Max 3kkr, kanske ngt mer för rätt brand) men inte funnit ngt nämnvärt bra trots en del försök. ( en Arnold kan det dock bli framgent)

I detta köp satt ett isa verk, no jewels etc etc, hantering via krona och pushers borde förenkla och ge lite sportigare intryck. Kan meddela att det iaf blir lite pilligt, lite enklare än ETA verket men ändock inte bra. Känslan i 988 an är generellt bättre men isa verket har inte heller trots en del missar upplevts värre. Det stora plusset är backlight! Varför kör ETA in detta std? Eller har breitling köpt ut den funktionen på 15 år...

Lumen är trots all dial lume rätt kass, rollen slår (trots medioker lume även där), länk har jag ju avhandlad tidigare, billig känsla men det beror ju på vad man jämför med. Provade chefens Explorer 2 med några år på nacken, rolex länk där gav ju inte direkt heller premium känsla...

Största problemet med detta ur ( förutom ev tvekan om wr ) är tjockleken, en del kanske även undrar över storleken men 42 i detta fall känns ok, ett par millimeter tunnare hade varit kanon.

Återkommer efter sommarbad!

nissehult gillar detta.