• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Musik!

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag måste slå ett oväntat slag för Beck. Har inte lyssnat mycket på honom alls, men så var det en låt från hans platta "Morning Phase" från 2014 med i någon tv-serie, och nu är jag fast. Har lyssnat på hela den skivan nästan non-stop i ett par dagar nu. En grym blandning mellan klassisk americana, westcoast och som ibland går åt Nick Drake-hållet. Melankoliskt så att det bara förslår.

Ibland saknar jag LP-formatet, dvs när man lyssnade på en skiva från start till stop och det passar den här skivan utmärkt till. Extra bra att lyssna på i bilen också.
 
Mark Kozelek (Sun Kil Moon, Red House Painters) - Någon annan som lyssnar på denna genialiske man?

254e6802.jpeg
 

tobb3

Omega
Senaste upptäckt, kommer till Stockholm på Jazzfestivalen som för övrigt har en riktigt bra lineup i år!

Sons of Kemet

 

Räven

Cartier
Jag älskar energin, tempot och skränet. Jag "upptäckte" dem nyligen efter att ha börjat lyssna på de yngre varianterna i Dr. Living Dead.

Och förresten, jag älskar den här tråden.
 
  • Like
Reactions: Nic
Topp