• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MWC - Special Forces Diver - Paketöppning

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jahapp, ett litet paket dök upp igår. Dålig IPhone dokumenterar, ursäkta bildernas kvalitet.

e5asy8ad.jpg


Inte helt kosher enligt vissa men det struntar jag i :)

En plåtask och garantilapp. Inget onödigt bjäfs här inte

qa3ery8u.jpg


Se där!

a7utatup.jpg


PVD har jag aldrig klämt på förut! Trevlig överraskning.

uze7ysuh.jpg


Wrist shots

y4equ5y8.jpg


uryqyna5.jpg


Lume

u4aqa8yp.jpg


La ett bud som jag trodde skulle avvisas men det accepterades :)

Mycket klocka för pengarna tycker jag. Kan ju vara bra att ha en beater till tänkte jag. Man måste väl ha 3-4 stycken minst? ;)

Provkörningsrapport kommer senare.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: Paketöppning

Vad är historien bakom denna? Har för mig att någon förklarade att det inte är en total ripoff på CWC? CWC SBS Diver kommer förövrigt i en exakt likadan förpackning bortsett från loggan.

Grattis :)
 

Ricrob

Patek
Re: Paketöppning

Ac artighet säger jag grattis och hoppas du är/blir nöjd, den ser dessutom bra ut!

Personligen känner jag dock att gränsen mellan hommage-kopia dras ngnstans här i faggorna.. Jag har inget emot t.ex. Steinhart OceanOne, fast de lånat design från Sub, eftersom den dels är 2 mm större och dels har en logo med ett namn som rejält skiljer sig från originalet, dvs är de inte ute efter att lura i ngn att det är en Sub. Däremot när man tar en klockas design rakt av in i detalj och dessutom trycker en logo som liknar originalet (om man nu kan kalla CWC för original?), så är man ute på djupt vatten.

Mina 5 cent så att säga, never mind..
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: Paketöppning

Fryken skrev:
Vad är historien bakom denna? Har för mig att någon förklarade att det inte är en total ripoff på CWC? CWC SBS Diver kommer förövrigt i en exakt likadan förpackning bortsett från loggan.

Grattis :)

Tror att nån forskade kring detta i en Toolwatchtråd. Ripoff eller vet jag inte men den kostade bara en tredjedel av motsvarande CWC :)

På kontoret och med vinstnatot från jullotteriet.

zy4yteha.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: Paketöppning

Tackar :)

Spontan känsla efter ett dygn; gillar den men måste inte titta på den hela tiden ;)

Den har hängt med på jobbet hela dagen, kontorslandskap klarade den med bravur.

Ikväll blir det snöröjning och traktorkörning såatte...
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: Paketöppning

Jaha, nu har den hängt med hela veckan i princip. Har inte utsatt den för vatten eller våld men skidåkning, snöskottning, kyla och traktorkörning blev det iallafall.

En snabbt omdöme;

- Finishen är väl vad man kan förvänta sig för prisklassen. PVD ger en skön yta, klickringen klickar fint och jämnt. Hål i luggarna för enkla bandbyten gillar jag verkligen.

- Tycks hålla tiden utmärkt, har inte mätt den på sekunder men.... Möjligheten att vrida upp den manuellt tycker jag är ett plus.

- Skaplig lume, bättre än mina mögliga Seikos iaf. Tittar man lite extra kan man faktiskt se vad klockan är när man vaknar på morgonen i ett mörkt rum ;)

-Gör inget större väsen av sig på handleden. Sitter rätt skönt och kronan skaver inte på mina spinkiga handleder. Höjden gör den kanske lite krånglig att ha till skjorta. Blir ju trots allt ca 15mm utan Nato så den hamnar absolut inte under mudden på tröjor eller smiter in fint under en manschett. Är väl inte heller tanken med denna typ av klocka. Personligen gillar jag att den är hög.

-Tavlan är inget under av detaljer och fint arbete men den lyser i mörkret och visar tid. En SKX-tavla känns mer premium i jämförelse ;) Datumet syns knappt i den lilla rutan och den hade jag lika gärna varit utan men det är inget som stör egentligen. Jag gillar att man upplever att tavlan sitter rätt djupt ned i klockan.

-Medföljande Nato är inte så jätteskönt men är faktiskt sytt mellan ringarna och inte limmat/smält. Känns lite strävt så det byttes mot ett som jag tror kommer från Singular.

Kort sagt, en rätt toolig pjäs som gör sitt jobb och detta till ett vettigt pris! Förmodligen varken bättre eller sämre än någon annan.

Ripoff eller inte tänker jag inte kommentera överhuvudtaget då det är ointressant för mig ;)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Roligt namn förresten, Special Forces Diver !

Jag är inte fullt övertygad om att militära specialstyrkor har såna klockor när de dyker ;)
 
Topp