• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

My baby is back

JL72

Omega
Efter tio långa veckor är min baby tillbaka från spavistelsen i vår kungliga huvudstad. Hon är ren och opolerad enligt överenskommelse. Nödvändiga transplantationer är genomförda och med de nya visarna lyser hon som en fyr i mörkret.

GMTLume_zps23addf70.jpg


Tack ROB-1832 för en väl genomförd serviceinsats!

/Johan
 

JL72

Omega
Mobilkamera i mörkt parkeringsgarage är ingen höjdare, men å andra sidan lämnar min kompetens som fotograf också en hel del övrigt att önska. Lyser gör hon dock :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Rootbeer? Fler bilder önskas! :) Gjordes nått annat speciellt på servicen än visarbyte eftersom det tog rätt lång tid?

Funderar på att lämna in min Rootbeer för en översyn och täthetskontroll snart.
 

jabla

Sarlacc
Underbart, vet precis hur det känns. Det är bara tre veckor sedan jag hämtade min GMT som varit på spa i 9 veckor.
 

JL72

Omega
Rootbeer? Fler bilder önskas! :) Gjordes nått annat speciellt på servicen än visarbyte eftersom det tog rätt lång tid?

Funderar på att lämna in min Rootbeer för en översyn och täthetskontroll snart.


Visarna var restnoterade hos Rolex; därav den långa servicetiden. Utöver detta fick klockan en fullständig service (packningsbyten, ny klickfjäder för vridring, ny krona och kronhals, fjäderhus, uppdragshjul och rotoraxel), och försågs med nytt glas.

Boetten var redan innan i mycket fint skick, med de fasade kanterna på bandhornen kvar, så jag avtackade mig polering.

/Johan
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Snyggt! Gillar kombinationen mörkbrun sunbursttavla och guld/brun insert. Alltid fin känsla med en nyservad klocka :)

Vad är det för årtal?
 

JL72

Omega
Snyggt! Gillar kombinationen mörkbrun sunbursttavla och guld/brun insert. Alltid fin känsla med en nyservad klocka :)

Vad är det för årtal?


Ja, tavlan sticker verkligen ut. När jag köpte den stod jag i valet och kvalet; 16613 blue dial eller 16713 root beer? När jag så slog till på den här såg jag framför mig en framtida försäljning till förmån för ovan nämnda 16613, men jag förmår mig inte att sälja den. Funkar lika bra till grillfesten som till arbetsmötet. Den är en keeper, och med andra ord kommer jag aldrig att bli en "one watch guy".

Det är en E-serie. Uttagen 1993.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ja, tavlan sticker verkligen ut. När jag köpte den stod jag i valet och kvalet; 16613 blue dial eller 16713 root beer? När jag så slog till på den här såg jag framför mig en framtida försäljning till förmån för ovan nämnda 16613, men jag förmår mig inte att sälja den. Funkar lika bra till grillfesten som till arbetsmötet. Den är en keeper, och med andra ord kommer jag aldrig att bli en "one watch guy".

Det är en E-serie. Uttagen 1993.
Bra val! Blått och guld är snyggt men gillar brunt och guld mer.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Riktigt snygg :) Men är det inte fel visare? Dom där visarna e väl för maxi eller e jag helt ute o snurrar?

Det ser fan ut som maxi-visare? Är nog synvilla, vad jag vet så görs inga maxivisare i guld.. Iallafall inte till 5-sifriga refs. Rätta mig om jag har fel någon snälla! Men som TS säger, så lär Rob har koll på grejorna..

Sjukt snyggt exemplar oavsett, suktat efter en såndär... :)

PS. passar T.ex. 116713's visare på 16753?
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Rätt konstigt med maxi visare. Vetefan om jag hade accepterat nåt sånt från rolex...inte för att det är fult på något sätt utan mer för att det inte känns helt rätt.
Ser ut som ett fint ex förövrigt:)
 

JL72

Omega
Det ser fan ut som maxi-visare? Är nog synvilla, vad jag vet så görs inga maxivisare i guld.. Iallafall inte till 5-sifriga refs. Rätta mig om jag har fel någon snälla! Men som TS säger, så lär Rob har koll på grejorna..

Sjukt snyggt exemplar oavsett, suktat efter en såndär... :)

PS. passar T.ex. 116713's visare på 16753?

Har nu jämfört visarna med de ursprungliga, och de ser identiska ut. Huruvida de bytts tidigare vet jag inte, men med tanke på att lysmassan var i princip slut så tvivlar jag på det.
 

JL72

Omega
Lyssna inte på oss, synvilla (vinvilla) förmodligen! :)

Riktigt nice med mint-känsla! Grattis och njut..

Tack. Känns djäkligt bra att ha klockan i bra skick. Den var inte direkt risig innan, men då den gjorde +7 sek per dygn bad jag Rob kolla om det var rucknings- eller serviceläge; de förordade service. :borg:
 
Topp