• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

My fifth unboxing

Sirba

Omega
Satt och slösurfade klockor på ebay häromkvällen på en modell som jag gillar starkt trots att jag bara sett den på bild.

Ville ha den med länk, tänker som så att det är billigare att köpa till läder efteråt än tvärtom.
Priserna låg lite över vad jag budgeterat så det kändes inte som om den här klockan skulle bli min riktigt än.

Så fick jag för mig att slänga in ett bud som jag tyckte var rimligt och det accepterades till min stora glädje.

Idag hämtade jag ett paket på posten från den tyske säljaren.
_DSC6984.jpg



Fram med kniven och började sprätta. I boxen låg en annan box, inget märkvärdigt och inte original. Men papper och cert fanns med som utlovat.
_DSC6986.jpg



Slösar inte serverutrymme på att visa utsidan av den lilla trälådan. I den vilade på en liten dunkudde en jädrigt snygg klocka (om jag får säga det själv).
_DSC6989.jpg



Jojo, en IWC Mark XVI blev det! I grymt skick, det sitter till och med kvar plast på boettlocket.
_DSC6996.jpg



Och så avslutar vi traditionsenligt med ett wristshot.
_DSC7004.jpg


Visst är den göööörläcker... Tack för titten och trevlig helg till alla goa klocksnackare!

PS. Behöver förresten en eller två länkar extra, var köper jag dem? Nymans?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Det där blev ju bra! Svårt att inte gilla den där modellen, tycker jag.

Har alltid haft ett gott öga till Mark-modellerna. Och de ska förstås ha svart tavla...

A
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Är tavlan blå eller är det AR behandlingen på glaset som luras? Riktigt snygg i vilket fall, klassiskt stilren! Grattis!
 

fredtiger

Cartier
Grattis till en riktigt fin klocka. Personligen älskar jag den på läderband, men tycker du resonerat helt rätt. De där länkarna är inte helt billiga!
 
Topp