• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mycket obehaglig händelse...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ale

Cartier

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
På tal om bedrägerier så talade jag precis med en person som det osade katt om. Han var mycket angelägen att träffas och pris, skick osv. spelade mindre roll.
 
Senast ändrad:

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hans nummer ifall någon annan skulle få för sig att ringa honom. Troligtvis ett kontantkort men kanske räddar det någon innan han hinner byta nummer.

Edit: kanske inte rätt att hänga ut någons nummer.
 
Senast ändrad:
Sjukt otäckt!
Känns nästan otänkbart i vår lugna huvudstad, hoppas att han som blev utsatt mår bra och att försäkringen gjort sitt!

Beklagar förlusten och händelsen stort!
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Jävligt obehagligt. Har tänkt på de klockaffärer man genomfört och att man kanske skulle varit mer försiktig. Men känns som den här sortens cowboyrån eskalerat bara de senaste år(et)? Tänker exempelvis på killen som kommenterar ishockey på tv (minns inte exakt) som firade sin nya klocka på Stureplan och råkade ut för "fotbollsspelare" som ville lira boll med honom. Och ta klockan samtidigt.

Får mig också att fundera på de GTG:s som arrangerats. Någon har halvt om halvt frågat om det kommer stå en vakt i dörren. Mest på skämt. Eftersom det ligger klockor för sjusiffrigt på borden. Men nu känns det fan som det är dags för det.

Lösa tankar i ett sommarhus i Falköping....
 

Rivalen

Rolex
Hemskt det som hänt.

Klocksnack borde ha en guide med tips och vägledning för en bra affär mellan säljare och köpare. För allas bästa här på forumet.

KS har en del guider under köp/sälj, men jag har inte läst dem fullt ut för att kunna säga hur mycket de berör säkerhet.

Jag har försökt att bidra till att samla kunskap och erfarenhet om hur man köper tryggare och vilka fällor man skall se upp med + en massa klockinfo i övrigt från "ruckning" på nattduksbordet över natt till bevels/chamfer på Rolex. http://klockinfo.hemsida24.se/köpguide-16657087
 
P

Philippe Stern

Guest
På tal om bedrägerier så talade jag precis med en person som det osade katt om. Han var mycket angelägen att träffas och pris, skick osv. spelade mindre roll. Jävla sopa!
Ett par copycats lär dyka upp nu innan polisen tar den första. Jag gillar polisen och kronofogdens samarbete. De stoppar bilar och gör slagning på alla. Om någon i bilen har skulder så plockar de av dem guld, klockor och andra värdesaker. Gangsters söker status genom dessa prylar. Blir svårare nu för småbuset.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jävligt obehagligt. Har tänkt på de klockaffärer man genomfört och att man kanske skulle varit mer försiktig. Men känns som den här sortens cowboyrån eskalerat bara de senaste år(et)? Tänker exempelvis på killen som kommenterar ishockey på tv (minns inte exakt) som firade sin nya klocka på Stureplan och råkade ut för "fotbollsspelare" som ville lira boll med honom. Och ta klockan samtidigt.

Får mig också att fundera på de GTG:s som arrangerats. Någon har halvt om halvt frågat om det kommer stå en vakt i dörren. Mest på skämt. Eftersom det ligger klockor för sjusiffrigt på borden. Men nu känns det fan som det är dags för det.

Lösa tankar i ett sommarhus i Falköping....
Vakt har förekommit.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Känns som att i princip alla människor idag har Swish och då kan man göra mitt test som jag postat om tidigare.
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Stanna kvar på flashback med dina åsikter här diskuteras klockor. I denna tråd ett hemskt rån.
Trist att jag saknar medlemskap där då. Glömde att man måste vara en PK riddare som dig i dagens samhälle. Ja, det jag skrev var relevant eftersom det handlade om just rånet. De andra som länkar mordstatistik ifrån Finland ifrån 2011 går ju lite mer OT.
Men du kommer nog bli nöjd, detta hamnar säkert på Aftonbladet där gärningsmännen skrivs ut som "svenskar", precis som de som ansluter sig till IS i Syrien , eller de som gruppvåldtog kvinnan på färjan:hilarious:
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Trist att jag saknar medlemskap där då. Glömde att man måste vara en PK riddare som dig i dagens samhälle. Ja, det jag skrev var relevant eftersom det handlade om just rånet. De andra som länkar mordstatistik ifrån Finland ifrån 2011 går ju lite mer OT.
Men du kommer nog bli nöjd, detta hamnar säkert på Aftonbladet där gärningsmännen skrivs ut som "svenskar", precis som de som ansluter sig till IS i Syrien , eller de som gruppvåldtog kvinnan på färjan:hilarious:
Finns andra forum där du kan ventilera dina politiska åsikter. Jag föreslår att du diskuterar frågan där.
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Det sistnämnda var ingen åsikt utan fakta. Jag ventilerar inte utan svarade endast på ditt citat.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Trist att jag saknar medlemskap där då. Glömde att man måste vara en PK riddare som dig i dagens samhälle. Ja, det jag skrev var relevant eftersom det handlade om just rånet. De andra som länkar mordstatistik ifrån Finland ifrån 2011 går ju lite mer OT.
Men du kommer nog bli nöjd, detta hamnar säkert på Aftonbladet där gärningsmännen skrivs ut som "svenskar", precis som de som ansluter sig till IS i Syrien , eller de som gruppvåldtog kvinnan på färjan:hilarious:
Aha, du menar inte svenskar som Niklas Lindgren, Anders Höglund, Lars Ferm, Jackie Arklöv med flera?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp