• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysiga områden utanför Stockholms tullar?

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Slår ett stort slag för Örby/Liseberg.
Frun som är från landet trivs som handen i handsken, lugnt och skönt. :) Priserna är mer humana än hipsterförorter och kommunikationerna är goda med tätgående bussar till Liljeholmen, Gullmars eller Älvsjö station.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Smaken är som baken, men Högdalen/Bandhagen är smutsigt, Blåsut/Hammarbyhöjden är väl helt okej om man bor i nya delen.

Jag har lärt mig att hata och leva med Bromma flygplats eftersom jag bor i Kristineberg, hjälper ju inte med att inflygningarna är några hundra meter ovanför min lya.
Samma här, tills slut är man så luttrad att det blir en del av luvets brus.
 

Rearden

Cartier
Jag hade ju sagt midsommarkransen eller gamla råsunda, fortfarande lite stadskänsla i form av gammal bebyggelse men humanare priser.
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Vissa delar av Kista är helt okej. Härligt med gallerian så nära, tunnelbana, grönonråden och extra skönt om man jobbar i området. Då behöver man aldrig lämna kista!
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Uppvuxen i Väsby, rekommenderar inte något område där utom möjligtvis Bollstanäs som är nästan 100 % barnfamiljer. Bästa området tycker jag är Bromma, grymt mysigt och nära till det mesta :)
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
En galleria full med ortenväktare och annat patrask som skiter öppet och torkar kläderna i slussarna till gallerian. Riktigt schysst. :)
Inget som stör mig då jag är i gallerian kanske max en gång i veckan. Jag går in, gör mitt och kommer ut. Jag förstår inte riktigt vad du menar med att folk skiter i gallerian och torkar klädera i slussarna? Jag trivs här i ett mångkulturellt område. Mitt kontor ligger på stureplan och jag skulle aldrig någonsin kunna bo i ett område där det bara bor snobbiga människor. Alla har vi våra preferenser och åsikter.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag är smålänning! Men älskar Stockholm! Jag brukar bo på ett litet hotell i Svedmyra när jag är i stora staden. När man tar en kvällspromenad runt Svedmyra och Enskede så är det något jag skulle kunna tänka mig på ålderns höst! Även nu för den delen!:)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Märsta - det är lika mycket Stockholm som Stockholm-Skavsta är Stockholm. Man kan lika gärna bo i Västerås.
"Nya Järva" = Rinkeby

Enskede och Bromma är najs och har bra kommunikation men det är kanske inte så kul som ung. Ganska dött där (="stillsamt" med ett finare ord). Mera drag kring Gullmarsplan och områderna där omkring. Dessutom tror jag man kan göra en ganska bra affär där. Södermalmarna (och med dem priserna) håller långsamt på att flyta över bron dit. Samma med Traneberg/Alvik.
 
Senast ändrad:

snoozarn

Patek
2-Faktor
Inget som stör mig då jag är i gallerian kanske max en gång i veckan. Jag går in, gör mitt och kommer ut. Jag förstår inte riktigt vad du menar med att folk skiter i gallerian och torkar klädera i slussarna? Jag trivs här i ett mångkulturellt område. Mitt kontor ligger på stureplan och jag skulle aldrig någonsin kunna bo i ett område där det bara bor snobbiga människor. Alla har vi våra preferenser och åsikter.
Bor också i förorten och har bott i Kista. Du vet vad jag pratar om då det är ett ganska stort problem, och inget görs åt saken. Hur mycket kostar saneringen oss skattebetalare? Det gäller i hela Stockholm med människoavföring osv skit.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har bott i både midsommarkrsnsen och Sumpan, både i Centrala och Hallonbergen. Tycker det är bättre kommunikationer i Sumpan så behovet av bil är i princip obefintligt. Kransen och Hägersten var schysst men parker och grönområden i Sumpan bättre.

Vad gäller blå linjen så fattar jag inte vad som är stökigare på den än andra?
 
  • Like
Reactions: JSP

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Sickla strand. Hyfsade kommunikationer. Nära Sickla köpkvarter och inte så långt från Nacka forum. Nära Nacka naturreservat och Sickla-/Järlasjön, samt nära hammarbybacken.
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Bor också i förorten och har bott i Kista. Du vet vad jag pratar om då det är ett ganska stort problem, och inget görs åt saken. Hur mycket kostar saneringen oss skattebetalare? Det gäller i hela Stockholm med människoavföring osv skit.
Jag bor iofs i Ärvinge men har bara bort här ett år. Men ärligt, finns det folk som bajsar ute? Helt ärligt har jag aldrig sett det med egna ögon. Handen på hjärtat.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Har jobbat i Kista. Inte sett mer skit där än annanstans. Däremot en massa ungdomar som drar omkring i Gallerian och använder den som fritids i brist på annat.
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Ja men pendeln går var 15e minut om den inte är försenad och en taxi kostar därefter ;) SJ ännu mer sällan..

Sen har ju inte Märsta något att erbjuda som inte en närförort har mer än billigare kvm priser om man inte har en koppling dit.
I know.. är born n Raised i 195förortmärsta4life, lagt ut en hel förmögenhet på taxiresor till/från stan! :(
Rekommenderar INGEN att bosätta sig i Märsta, inte ens min värsta fiende.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jobbar i kista och har heller aldrig sett nått sånt, men arkitekturen och att åka tuben därifrån efter 20.00 känns aldrig särskilt kul.
Har aldrig känt mig tryggare på tricken än när jag bodde i Kista. Trivdes visserligen inte i Kista då jag tyckte det var för långt till natur med vatten. Uppväxt i Hässelby med gångavstånd till både natur, vatten och centrum. Men att bo längst ut på gröna har sina nackdelar. Lång restid med tricken, ännu längre med bil om man hamnade i köerna. På gröna linjen var det mest bängskallar efter 22 vardags kvällar medans blåa linjen var packad med folk som hade jobbat sent.
 
Topp