• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysiga områden utanför Stockholms tullar?

Rearden

Cartier
Har aldrig känt mig tryggare på tricken än när jag bodde i Kista. Trivdes visserligen inte i Kista då jag tyckte det var för långt till natur med vatten. Uppväxt i Hässelby med gångavstånd till både natur, vatten och centrum. Men att bo längst ut på gröna har sina nackdelar. Lång restid med tricken, ännu längre med bil om man hamnade i köerna. På gröna linjen var det mest bängskallar efter 22 vardags kvällar medans blåa linjen var packad med folk som hade jobbat sent.

Nu är ju jag från Gbg och bott på Kungsholmen sen jag flyttade upp. Men tuben hem sent har jag varit med om trevligare saker än..
 

TCB

Cartier
I princip alla borgerliga kranskommuner så som Lidingö, Täby, Ekerö, Danderyd, Nacka och Värmdö är trevliga men dyra.
Lite närmare stan så är Bromma och på södra sidan Aspudden, Hägersten och Midsommarkransen trevliga områden med gammal arkitektur och bra människor. Området runt Telefonplan håller på att växa fram till ett riktigt smultronstråk.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ett område som jag inte tror någon har nämnt är Sollentuna. Har jobbat där som mäklare. Finns en del områden som är ok.

Sjöberg är naturskönt. Nackdelen är dåliga kommunikationer.

Finns en del mindre brf hus i Edsviken och Helenelund som ligger insprängda i villaområdet. Här är det också nära till pendeltåget.

Solna, Sundbyberg och Bromma är också schysta men betydligt dyrare.
 
Ett område som jag inte tror någon har nämnt är Sollentuna. Har jobbat där som mäklare. Finns en del områden som är ok.

Sjöberg är naturskönt. Nackdelen är dåliga kommunikationer.

Finns en del mindre brf hus i Edsviken och Helenelund som ligger insprängda i villaområdet. Här är det också nära till pendeltåget.

Solna, Sundbyberg och Bromma är också schysta men betydligt dyrare.

Är uppvuxen i Edsviken och kan rekommendera det starkt!
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Hägersten är det absolut lagom lugnaste, lagom stora som finns i vår huvudstad. 15min till city med tub. Fantastiskt bra område. Gröndal som @snoozarn nämner är också jävligt bra. Sjukt fint på somrarna, speciellt ute i ekensberg. Men det är nextlevel lugn som råder där ute.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Född och uppvuxen i Farsta

16/24min in till TC, Farsta centrum täcker alla dina köpbehov, finns mycket och fin natur i närheten, badstränder, ishockey, simhall, 5/10 min bilresa bort har du Länna där där de större byggvaruhusen samt vad jag tycker, den bästa sportaffären i hela sthlm, Länna sport.

Dock finns det lite "sämre" områden att bo i, håll dig till bostadsrätterna, de nybyggda runt Ågesta broväg är fräscha och schyssta, samt kanske det bästa med Farsta Strand, Bun Meat Bun öppnade sin första restaurang i just det området och finns fortfarande kvar.
 

Enellios

Cartier
Finntorp i Nacka är schysst. Lugnt och nära till det mesta. 10 minuter med buss till Slussen, 5 minuter gång till Sickla, 10 minuter gång till Nacka Forum och nära överlag till natur och grönområden.
Man har även bra kommunikation inom ca 5 minuters gångavstånd med bussar, Saltsjöbanan, båt från Nacka Strand och framöver även till T-bana samt Tvärbana.
 
Topp