• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysteriet, vad har Stefan Löfven för klocka?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

månljus

Panerai
Absolut. Men det hade bara varit kul att få höra all uppståndelse. Speciellt bland vissa i väljarkretsen.
Tvärtom känner jag. Media hade säkert dragit på ordentligt och försökt göra en stor grej av det. Det hade varit riktigt tröttsamt. Känns som samma mentalitet som att man inte bör bära vissa klockor på en arbetsintervju. Vad människor väljer att spendera sina pengar på är deras sak och alla andra kan skita i det tycker jag.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Fick svar. Tråkigt.

Tack för ditt brev till Statsrådsberedningen. Jag har fått i uppdrag att svara.

Denna fråga har behandlats i medierna de senaste dagarna och även fått svar av statsministerns pressekreterare. Jag ber att få hänvisa dig till den diskussionen då frågan som sådan inte hanteras inom Regeringskansliet.

Med vänlig hälsning
Carl-Johan Friman
Regeringskansliets kommunikationsenhet
 

Kugghjul

Panerai
Tvärtom känner jag. Media hade säkert dragit på ordentligt och försökt göra en stor grej av det. Det hade varit riktigt tröttsamt. Känns som samma mentalitet som att man inte bör bära vissa klockor på en arbetsintervju. Vad människor väljer att spendera sina pengar på är deras sak och alla andra kan skita i det tycker jag.
Jag håller med dig i sak. Men även om jag tycker att vänstertrafik är överlägset, och att detta går att bevisa, kan det samtidigt vara en riktigt dum idé att köra på vänster sida, i Sverige idag.
 

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
Men en sak hängde jag inte med på, vem på Klocksnack var det som lyckades hitta "rätt" klocka, och HUR lyckades han/hon med det?

Sunkigt uttal "mAAAAchinist"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23604514.ab

Tryck på högtalaren här aftonbladet och lyssna!
https://translate.google.com/#auto/en/machinist
Jag vill inte nämna namn men kan säga att min källa arbetar nära statsministern och det är inte samma "källa" som Metro använde sig av.
 
image.jpeg

Idag poserar han i Dagens nyheter med en stilfull dressare i guld.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Vi på KS, om några, borde väl ha förståelse för att det inte behövs något försvar alls för att bära en sådan klocka. Tvärtom, det är tjänstefel att inte ha en bra klocka oavsett jobb! :D
I Stefans fall finns det dock en stor skillnad. Han håller på monterar ner välfärdsstaten vilket får till följd att de som inte har så mycket pengar får det sämre på olika plan och då är det inte så passande att bära en riktig lyxklocka. Å andra sidan kommer han som alla andra gamla sossar att sitta i någon bolagsstyrelse inom sin tid och håva in en jäkla massa pengar.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
I Stefans fall finns det dock en stor skillnad. Han håller på monterar ner välfärdsstaten vilket får till följd att de som inte har så mycket pengar får det sämre på olika plan och då är det inte så passande att bära en riktig lyxklocka. Å andra sidan kommer han som alla andra gamla sossar att sitta i någon bolagsstyrelse inom sin tid och håva in en jäkla massa pengar.

Missade du mitt tidigare inlägg om att det här inte är en politiktråd?
 

Bottenviken

Breitling
I Stefans fall finns det dock en stor skillnad. Han håller på monterar ner välfärdsstaten vilket får till följd att de som inte har så mycket pengar får det sämre på olika plan och då är det inte så passande att bära en riktig lyxklocka. Å andra sidan kommer han som alla andra gamla sossar att sitta i någon bolagsstyrelse inom sin tid och håva in en jäkla massa pengar.
Vilken dynga du sprider
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp