Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk

Mysterywatch med reklampausreklampaus

Diskussion i 'Vintage' startad av Ragge, 27 februari 2016.

1. Ragge
    Trådstartare

Ragge Stormtrooper

Köpte en reklamklocka som var lite kul. Skiftar från svart tavla till reklam ungefär var tionde sekund. Sitter ett EB 8810 med 17 juveler i base metal boetten.
    20160227_211948.jpg

Bifogade filer:

jabla, Clark Kent, Rossi och 4 andra gillar detta.
  2. Ragge
    Trådstartare

Ragge Stormtrooper

Tänkte väl att det hade räckt med en reklampaus i rubriken men nu blev det tydligen två? Värre saker har väl hänt?

3. Aurum

Aurum R6-H5

Polariserande linser?

4. Ragge
    Trådstartare

Ragge Stormtrooper

Har ingen aning. Kollade inte på det närmare heller, var mest nyfiken vad det var för verk. Det tonar sakta fram och sedan bort igen om det ger någon ledtråd.

5. Aurum

Aurum R6-H5

Misstänker det, vet inte vad som annars skulle ge denna effekt. Men du sade var tionde sekund? Polariserande ger väl denna effekt var 30e sekund. Ett mycket enkelt verk som du kanske förstått, men diskarna är ju onekligen en rätt kul lösning.

6. Ragge
    Trådstartare

Ragge Stormtrooper

Jag höftade lite med 10 sekunder. 15 sekunder är mer korrekt. 2 reklamvisningar per minut.

7. Rozzy

Rozzy E-3PO

Från:
    Stockholm
    Då är det säkert polariserande filter som @Aurum säger, två visningar per minut=30 sekunders intervall (var även min första gissning). Verket ser som sagt väldigt enkelt ut men det var en rolig udda klocka som jag aldrig sett med denna effekt, kul!